کتاب جامعه شناسی حقوق

Sociology of Law
نمودهای یک سنت علمی
  • 15 % تخفیف
    250,000 | 212,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 105205
مترجم :
شابک : 978-6222463984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

جامعه شناسی حقوق
Sociology of Law
کد کتاب : 75224
مترجم :
شابک : 978-6004522733
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه شناسی حقوق اثر متیو دفام

جامعه شناسی حقوق (یا جامعه شناسی حقوقی) اغلب به عنوان یک رشته فرعی از جامعه شناسی یا یک رویکرد بین رشته ای در مطالعات حقوقی توصیف می شود. برخی جامعه شناسی حقوق را «لزوما» متعلق به حوزه جامعه شناسی می دانند، اما برخی دیگر تمایل دارند آن را حوزه ای از پژوهش در میان رشته های حقوق و جامعه شناسی بدانند. گروهی دیگر آن را نه زیررشته‌ای از جامعه‌شناسی و نه شاخه‌ای از مطالعات حقوقی، بلکه به‌عنوان حوزه‌ای برای تحقیق در سنت گسترده‌تر علوم اجتماعی می‌دانند. بر این اساس، ممکن است بدون ارجاع به جامعه شناسی جریان اصلی به عنوان «مطالعه تجربی، سیستماتیک، مبتنی بر نظری، حقوق به عنوان مجموعه ای از اعمال اجتماعی یا به عنوان جنبه یا زمینه ای از تجربه اجتماعی» توصیف شود.
صرف نظر از اینکه جامعه شناسی حقوق به عنوان زیرشاخه ای از جامعه شناسی، رویکردی در مطالعات حقوقی یا یک حوزه پژوهشی به خودی خود تعریف می شود، از نظر فکری عمدتا به سنت ها، روش ها و نظریه های جامعه شناسی جریان اصلی و به میزان کمتر، در سایر علوم اجتماعی مانند انسان شناسی اجتماعی، علوم سیاسی، سیاست اجتماعی، جرم شناسی، روانشناسی و جغرافیا میپردازد. به این ترتیب، نظریه های اجتماعی را منعکس می کند و از روش های علمی اجتماعی برای مطالعه قانون، نهادهای حقوقی و رفتار حقوقی استفاده می کند

کتاب جامعه شناسی حقوق

متیو دفام
متیو دفام (Mathieu Deflem) (محل تولد: بلژیک) استاد جامعه شناسی در دانشگاه کارولینای جنوبی، ایالات متحده آمریکا است. از او سه کتاب و ده ها مقاله و فصل در زمینه جامعه شناسی فرهنگ عامه و حقوق منتشر شده است. علاوه بر این، او بیش از دوازده کتاب در موضوعات مختلف قانون، پلیس، تروریسم، شهرت و سینما ویرایش کرده است.