کتاب آزمایشخانه

Awesome Science Experiments for Kids
(100+ آزمایش خانگی برای بچه های کنجکاو)
کد کتاب : 75298
مترجم : الهام صادقی
شابک : 978-6222740665
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آزمایشخانه اثر کریستال چترتن

کتاب «آزمایشخانه» اثری نوشته «کریستال چترتن» است که نخستین بار در سال 2018 به انتشار رسید. کودکان با افزایش سن، نسبت به جهان پیرامون خود کنجکاوتر می شوند و اغلب می پرسند: «این اتفاق چگونه رقم خورده است؟» کتاب «آزمایشخانه» به شکل خلاصه و با استفاده از آزمایش هایی سرگرم کننده و کاربردی که طراحی شده اند تا چگونگی فرضیه سازی، انجام آزمایش و سپس ثبت یافته ها را به کودکان آموزش دهند، مفاهیم اصلی در «متد علمی» را به ذهن های جوان می آموزد. آزمایش های این کتاب، مفاهیم مربوط به ساختن، طراحی کردن و تفکر نقادانه را به بچه ها یاد می دهد و آن ها را تشویق می کند تا با جهان اطرافشان تعامل داشته باشند و اکتشاف های مختص به خودشان را تجربه کنند. از آموختن درباره شن های روان گرفته تا چگونگی تبدیل کردن لیمو به باتری، آزمایش های این اثر به کودکان نشان می دهد کنجکاو بودن تا چه اندازه جذاب است!

کتاب آزمایشخانه

کریستال چترتن
کریستال چترتن در دامنه کوه های راکی بزرگ شد و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد خود را در شیمی آلی گرفت. پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت در خانه با فرزندان خردسالش بماند. او وبلاگ خود را با نام The Science Kiddo راه اندازی کرد تا تجربه خود را به عنوان یک شیمیدان آلی و عشق خود به علم را در زندگی جدید خود به عنوان یک مادر خانه دار بگنجاند.کریستال آزمایش های ساده علمی، شروع درس های کدنویسی و فعالیت های ریاضی سرگرم کننده را در وبلاگ خود به اشتراک می گذارد. هدف او این است که هر والدین، پدربزرگ و مادربزرگ ...
نکوداشت های کتاب آزمایشخانه
Curious minds will learn and enjoy!
ذهن های کنجکاو، یاد خواهند گرفت و لذت خواهند برد!
Steve Fleming, Temple University

A fun way to help children—and their parents—understand a little more about the world around them.
راهی سرگرم کننده برای کمک به کودکان-و والدین آن ها-در به دست آوردن درکی بهتر از جهان پیرامونشان.
Kathryn Burke, University of Delaware

With fun, easy activities all presented in a colorful, enticing way.
با فعالیت هایی جالب و ساده که همگی به شیوه ای چشمگیر و جذاب ارائه شده اند.
Telegraph Telegraph

قسمت هایی از کتاب آزمایشخانه (لذت متن)
وقتی فهمیدید آزمایش درباره چیست، فرضیه بسازید. این فرضیه، برآوردی تجربی یا شرحی است از آنچه فکر می کنید در طول آزمایش اتفاق خواهد افتاد. ممکن است از قبل با آزمایش آشنا باشید و بدانید چه اتفاقی خواهد افتاد. بسیار خب، فرضیه ای را مطرح و دوباره بررسی کنید که درست می گویید یا نه. این همان کاری است که دانشمندان انجام می دهند.

قالب فرضیه به این صورت است: «من فکر می کنم... چون...» فرضیه، حدسی بر پایه شانس نیست، بلکه بیانی علمی است. به آنچه از قبل می دانید، فکر کنید. برای حدس خود دلیل داشته باشید.

مثلا اگر دارید جوش شیرین و سرکه را با هم ترکیب می کنید، یکی از فرضیه ها می تواند این باشد: «فکر می کنم منفجر خواهد شد، چون حباب های زیادی تشکیل شده است.» انجام آزمایش تأیید خواهد کرد که آیا فرضیه شما درست است یا خیر.