کتاب رصد سازمان های فرهنگی ایران

Observation of Iranian cultural organizations
کد کتاب : 75381
شابک : 978-6004523608
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب رصد سازمان های فرهنگی ایران اثر ابراهیم حاجیانی

این کتاب، نخستین پژوهش رصدی در حوزه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی ایران است. در این پژوهش، پس از مرور و سنخ‌شناسی طیف وسیع نهادهای فرهنگی فعال کشور، یک چارچوب جامع برای رصد این سازمان‌ها طراحی شده و سپس برمبنای آن، توصیف جامعی از وضعیت کنونی سازمان‌های فرهنگی کشور ارائه شده است. در پایان برخی راهبردها و توصیه‌ها برای ارتقای خط‌مشی‌ها و سیاست‌های فرهنگی در جهت اجرای نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور در ارتباط با دستگاه‌ها و نهادها ذکر شده است.
این کتاب در ۶ فصل سامان یافته که در فصل اول پس از طرح مسئله، در فصل دوم به سازمان‌های فرهنگی و تنوع آن‌ها اشاره شده است. فصل سوم به چارچوب رصد سازمان(های) فرهنگی می‌پردازد و فصل چهارم، وضعیت و شرایط سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی (رصد سازمان‌های فرهنگی ایران) را از نظر می‌گذراند. فصل پنجم به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری و فصل ششم نیز، به راهبردهای ارتقای خط‌مشی‌گذاری و سیاست‌گذاری فرهنگی اختصاص یافته است.

کتاب رصد سازمان های فرهنگی ایران

ابراهیم حاجیانی
ابراهیم حاجیانی متولد ۱۳۴۶ در بوشهر ، جامعه‌شناس ایرانی و اولین مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران است که این مسئولیت را از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ بر عهده داشت. وی پس از آن در مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر گروه پژوهش‌های فرهنگی بود. او از ابتدای سال ۱۳۹۷ معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک است.
دسته بندی های کتاب رصد سازمان های فرهنگی ایران