کتاب نمایش های شگفتانه ی زنانه ایران

Namayesh Zanane
کد کتاب : 75444
شابک : 978-6003541498
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب نمایش های شگفتانه ی زنانه ایران اثر جواد انصافی

کتاب نمایش های شگفتانه ی زنانه ایران اثری است از فروغ یزدان عاشوری و جواد انصافی به چاپ انتشارات ابریشمی. کتاب پژوهشی حاضر در دوازده فصل با عناوین: “نمایش های مذهبی، “نمایش های شگفتانه ی زنانه، “نمایش های نبودن امنیت اقتصادی (ازدواج ناجور و بی سرانجام)، “نمایش های ستیز و مبارزه، “نمایش های سرگرمی و تفریح و آموزش، “نمایش های انتقادی (پیروی از مد روز)، “نمایش های اجتماعی آموزشی زنانه (مبارزه با ترس و شیطان)، “نمایش های اخلاقی و منش های انسانی، “نمایش های حساسیت خانم ها (انتقادی)، “نمایش های اجتماعی انتقادی هشداردهنده، “نمایش های شادی و روان – درمانی، رسم ها و آئین ها نگاشته شده و به معرفی 70 نمایش شگفتانه پرداخته است.

کتاب نمایش های شگفتانه ی زنانه ایران

جواد انصافی
جواد انصافی (متولد سال ۱۲ آذر ۱۳۳۰، در تهران) بازیگر و کارگردان ایرانی است. وی را بیشتر با نام عَبدُلی می‌شناسند. عبدلی نام شخصیتی است که وی از اواخر دههٔ شصت، در نمایش‌های تلویزیونی بازی کرده‌است.
دسته بندی های کتاب نمایش های شگفتانه ی زنانه ایران
قسمت هایی از کتاب نمایش های شگفتانه ی زنانه ایران (لذت متن)
در نمایش شگفتانه استکان، فرد رقصنده یک استکان و نعلبکی پر از چای یا چای دورنگ را روی پیشانی خود می گذاشت و شروع به رقصیدن می کرد و حتی گاهی اوقات آن را با دندان می گرفت و حرکات موزون انجام می داد و مجلس را به شور و حرارت می افکند و میهمانها به او شاباش و پول می دادند. اگر هم در عروسی یا نامزدی بود استکان چای یا حتی لیوان شربت را بر روی پیشانی جلوی عروس و داماد می بردند و می رقصیدند و از پشت خم می شدند تا صورتشان مقابل عروس و داماد قرار بگیرد و آنها آنرا بردارند و به او پاداش بدهند. در آغاز نمایش خواننده شروع به خواندن می کند و نوازندگان می نوازند و رقصنده با حرکات موزون می رود و استکان و نعلبکی را برمی دارد.