کتاب فرهنگ و زندگی روزمره 1

Culture and daily life
ارغنون 19
کد کتاب : 75621
مترجم :

شابک : 978-9644226564
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ و زندگی روزمره 1 اثر رولان بارت

فرهنگ بدون شک موضوع اصلی در علوم اجتماعی معاصر است. برای درک اینکه مردم چگونه فکر می کنند، احساس می کنند، ارزش گذاری می کنند، عمل می کنند و خود را ابراز می کنند، لازم است فرهنگ هایی را که آنها ایجاد می کنند و به نوبه خود توسط آنها ایجاد می شوند، بررسی کنیم. در اینجا، دیوید انگلیس نشان می‌دهد که چگونه مطالعه فرهنگ می‌تواند با تمرکز بر چگونگی شکل‌دهی، تأثیر، ساختار و گه‌گاهی اختلال در فعالیت‌های روزمره افراد توسط نیروهای فرهنگی، دگرگون شود.
این کتاب جدید با بازنگری در دیدگاه‌های مختلف درباره «فرهنگ» - چیستی آن، نحوه عملکرد آن، و چگونگی ارتباط آن با دیگر جنبه‌های جهان انسانی (و غیر انسانی) - حوزه‌های کلیدی مانند:
فرهنگ بالا در مقابل فرهنگ عامه
فرهنگ مدرن و پست مدرن
جهانی شدن و فرهنگ
فرهنگ و طبیعت
موضوعات خاص تحت پوشش از جنبه های روزمره بازی های ورزشی، تولیدات هنری و رسانه های جمعی گرفته تا فرهنگ خودرو و غذاهای جهانی، و دانش آموزان با برخی از متفکران اصلی فرهنگ از متیو آرنولد گرفته تا باختین و بوردیو آشنا می شوند.
استدلال‌های نظری که به شیوه‌ای مختصر و دانشجوپسند نوشته شده‌اند، با نمونه‌هایی از فیلم، معماری و زندگی روزمره نشان داده شده‌اند و این مقدمه‌ای آموزنده و ضروری برای کسانی است که مایل به درک پیچیدگی‌های فرهنگ هستند.

کتاب فرهنگ و زندگی روزمره 1

قسمت هایی از کتاب فرهنگ و زندگی روزمره 1 (لذت متن)
تنها رابطۀ جنسی نیست که در جوامع انسانی از بعدی فرهنگی تنظیم می شود؛ بلکه دفع فضولات بدنی نیز همین گونه است. انسان ها برای زنده ماندن باید بخورند و سپس آنچه را که هضم کرده اند، دفع نمایند. بدون تأثیر هنجارهای فرهنگی، دفع مدفوع و ادرار در میان بزرگ سالان احتمالا به همان شیوۀ نوباوگان خواهد بود. فرد، فضولات خودش را هرگونه و در هر زمان که میل او باشد، دفع می کند همۀ جوامع بر دفع کردن، کنترل دارند که شامل «فرهنگ توالت» در کودکی آن ها می شود (انگلیس، 2001). بچه ها تنها از بعدی طبیعی به مدفوع واکنش نشان نمی دهند؛ بلکه می آموزند که از مدفوع بیزار شوند. اگر واکنش نسبت به چیزی آموخته شود، پس آن چیز توسط هنجارهای فرهنگی و نه قواعد طبیعی شکل می گیرد.