کتاب تاریخ ادبیات ایران

History of Iranian literature
بعد از اسلام تا پایان تیموریان
کد کتاب : 75643
شابک : 978-9644224751
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ ادبیات ایران اثر بدیع الزمان فروزانفر

کتاب « کتاب تاریخ ادبیات ایران » نوشته بدیع الزمان فروزانفر توسط سازمان چاپ و انتشارات منتشر شده است. این کتاب ارزشمند تاریخ ایران در دوره بعد از اسلام تا پایان تیموریان را شرح میدهد.
بدیع الزمان فروزانفر در بشرویه در شهرستان فردوس به دنیا آمد. او محقق ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و فرهنگ ایرانی و صاحب نظر مولانا (مولانا جلال‌الدین بلخی) و آثار او بود. وی استاد برجسته ادبیات دانشگاه تهران بود. او یکی از پنج استاد از دانشمندان تأثیرگذار ادبیات فارسی است که سایرین ملک‌شعراب بهار، جلال همایی، عبدالعظیم قریب و رشید یاسمی هستند. چاپ انتقادی دیوان شمس تبریزی مولانا (در 10 جلد) اثر فروزانفر بهترین نسخه کتاب تا به امروز است.

کتاب تاریخ ادبیات ایران

بدیع الزمان فروزانفر
محمدحسین بُشرویه‌ای شناخته شده به نام بدیع‌الزمان فروزانفر زادهٔ ۱۴ شهریور ۱۲۷۶ در بُشرویه و درگذشتهٔ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران؛ ادیب، نویسنده، مترجم، سراینده و پژوهشگر ادبی ایرانی و مدرس دانشگاه برجسته در زمینه زبان و ادبیات فارسی بود. او یکی از مولوی‌پژوهان بزرگ امروزی بود و در این زمینه آثار ارزشمند گوناگونی را نگاشت. فروزانفر همچنین سال‌ها استاد کرسی‌دار ادبیات فارسی در دانشگاه تهران و نیز از کارمندان فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.