کتاب ساعت شنی و کلمات روی شیشه پنجره

The Hour Glass, And Other Plays
کد کتاب : 75820
مترجم :
شابک : 978-6226671972
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ساعت شنی و کلمات روی شیشه پنجره اثر ویلیام باتلر ییتس

دو نمایشنامة این‌ کتاب هرکدام زوایای قابل‌توجهی از بزرگی و ارزش آثار ییْتْس را به نمایش می‌گذارند:
ساعت شنی’ نمایش اخلاقی تک‌پرده‌ای‌ست دربارۀ عالم ملحدی که به خدا و بهشت و جهنم اعتقادی ندارد و در اثر تعلیمات او هیچ دین‌داری در روستا باقی نمانده است. تنها کسی که ذره‌ای نیز دچار شک نشده و همچنان بر ایمانش پابرجاست، یک احمق است. عالم، پس از رویارویی با فرشتۀ مرگ، از احمق’ ایمان را فرامی‌گیرد.
نمایشنامة تک‌پرده‌ای کلمات روی شیشةٔپنجره’ جلسۀ احضار ارواحی را به تصویر می‌کشد که در طی آن’ ارواح جاناتان سوئیفت و دو زنی که در زندگی‌اش بودند، ناعامدانه احضار می‌شوند. گفت‌وگوی روح سوئیفت با این دو زن حقایقی جالب و خواندنی از زندگی سوئیفت به دست می‌دهد.

کتاب ساعت شنی و کلمات روی شیشه پنجره

ویلیام باتلر ییتس
ویلیام باتلر ییتس (William Butler Yeats) (زاده ۱۳ ژوئن ۱۸۶۵ - درگذشته ۲۸ ژانویه ۱۹۳۹)‏ یکی از بزرگ‌ترین شاعران و نمایشنامه‌نویسان ایرلندی بود.ییتس با جستار در انواع عرفان، تصوف، فولکلور، ماوراءالطبیعه، اشراق و نو افلاطونیسم سیستمی سمبلیک آفرید که در تصاویر و اشعارش الگویی یکپارچه داشت. درک برخی اشعار وی بدون آشنایی با سیمبلیسم خاص وی دشوار است. علاقه‌اش به علوم غریبه، ادبیات سنتی سلتی و ادبیات وحشت، باعث شهرت او و در نهایت دریافت جایزه ادبی نوبل از سوی او شد.