کتاب تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی

Transformational Chairwork
کد کتاب : 75904
مترجم : نرگس نقوی
شابک : 978-6229788073
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی اثر اسکات کلاگ

تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی: استفاده از گفتگوهای روان درمانی در عمل بالینی نمایشی از هنر و علم کار صندلی است. همچنین کتابچه راهنمای عملی برای استفاده موثر از روش صندلی خالی با طیف وسیعی از مشکلات بالینی است. تکنیک صندلی خالیکه در ابتدا توسط دکتر جیکوب مورنو در دهه 1950 ایجاد شد و سپس توسط دکتر فریتز پرلز در دهه 1960 توسعه یافت، توسط درمانگران از دیدگاه های شناختی، رفتاری، وجودی، یونگی، تجربی، روان پویشی و یکپارچه پذیرفته شد و مورد بازبینی قرار گرفت. کار صندلی تحول آفرین بر اساس این میراث غنی و خلاقانه است و مدلی ارائه می دهد که هم یکپارچه و هم فرانظری است.
این کتاب پزشکان را با استراتژی‌های گفتگوی ضروری آشنا می‌کند و آنها را برای ایجاد برخوردهای درمانی و اجرای مجدد توانمند می‌سازد. مداخلات صندلی خالی می تواند به طور گسترده در راستای گفتگوهای بیرونی و داخلی سازماندهی شود. گفت‌وگوهای بیرونی می‌توانند برای کمک به بیماران در کنار غم و اندوه کار کنند، سوء استفاده و آسیب‌های بین فردی درمان کنند، روابط دشوار را مدیریت کنند، و کمک کند تا بیماران صدای قاطعانه خود را توسعه دهند و تقویت کنند. دیالوگ های درونی به نوبه خود بر حل تعارضات درونی، مبارزه با تأثیر منفی منتقد درونی و تجربه نفرت از خود، کار با رویاها و کابوس ها، و گسترش خود از طریق کار قطبی تمرکز می کنند.
این کتاب با استفاده از استراتژی‌های داخلی و خارجی، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه صندلی خالی می‌تواند مداخله‌ای قدرتمند در هنگام کار با اعتیاد، ستم اجتماعی، مسائل پزشکی و روان‌پریشی باشند. این کار از طریق استفاده از نمونه‌های بالینی و متن‌های قانع‌کننده که قابل خواندن، مطالعه و اجرا هستند، انجام می‌شود. تاکید اصلی این تکنیک این است که به بیماران کمک می کند هر یک از صدای خود را تا حد امکان مشخص و قوی بیان کنند. این کتاب با مروری بر تکنیک عمیق‌سازی به پایان می‌رسد - استراتژی‌هایی که درمانگران می‌توانند برای کمک به تسهیل وضوح و مالکیت وجودی استفاده کنند.

کتاب تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی

اسکات کلاگ
اسکات کلاگ (Scott Kellogg) (متولد سال 1954)، استادیار بالینی در گروه روانشناسی دانشگاه نیویورک است. او علاوه بر تدریس و تمرین خصوصی، سمینارهای آموزشی کرسی کار را در سراسر جهان برگزار می کند.او که در طرحواره درمانی و گشتالت درمانی آموزش دیده است، رویکرد کار صندلی تحول آفرین را ایجاد کرد و در حال حاضر این روش گفتگوی روان درمانی را به پزشکان در ایالات متحده و خارج از کشور آموزش می دهد. کتاب او، کار صندلی تحول آفرین: استفاده از گفتگوهای روان درمانی در عمل بالینی، راهنمای بالینی مفیدی برای استفاده...
دسته بندی های کتاب تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی
نکوداشت های کتاب تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی
A transformational book!
کتابی تحول آفرین!
F. Michler Bishop

In this fascinating book, Scott Kellogg demonstrates how psychotherapy can be artwork and effective at the same time.
در این کتاب جذاب، اسکات کلوگ نشان می دهد که چگونه روان درمانی می تواند اثر هنری و در عین حال موثر باشد.
Jan Tønnesvang

قسمت هایی از کتاب تکنیک های صندلی خالی در روان درمانی (لذت متن)
در دهه ۱۹۶۰، دکتر فردریک پرلز به عنوان چهره اصلی روان شناسی انسان گرایانه و آنچه در نهایت نهضت توان انسانی نامیده شد، ظاهر شد. فریتز که به این نام او را صدا می زدند، نه تنها با استفاده از آگاهی به عنوان یک مداخله درمانی اصلی، بلکه از طریق استفاده حیرت انگیز و استثنائی از تکنیک صندلی خالی، دنیای روان درمانی را به چالش کشید. کار تجربی او با گفت وگوهای صندلی خالی، روان درمانگران را تقریبا در هر مکتب درمانی تحت تأثیر قرارداد که خیلی از آنها هم تکنیک و هم مکانیسم های زیربنایی تغییر آن را تفسیر مجدد و تلفیق کردند. اساس این کتاب برپایه این میراث غنی و همچنان در حال توسعه، بنا شده است.