کتاب گزیده اشعار علی معلم دامغانی

Ali Moallem Damghani
کد کتاب : 75907
شابک : 978-6005957648
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 509
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گزیده اشعار علی معلم دامغانی اثر علی معلم دامغانی

‌علی معلم دامغانی شاعر شگردهای نو در قالب‌های کهن شعر فارسی است. صورت کامل شعر او در قالب مثنوی رخ نموده است. هم از این‌روی در این گزیده، تکیۀ بیشتر بر این قالب است، به‌گونه‌ای که تقریبا همۀ مثنوی‌های شاعر ما را در آن می‌توان یافت. البته رویکرد تازۀ شاعر به ترانۀ سرایی که حاصل آن ترانه‌هایی ماندگار است، نیز از نظر دور نمانده است.
امتیاز مهم این کتاب، گره‌گشایی‌های بسیاری است که در شعرهای دشواریاب علی معلم صورت گرفته است و مهم‌تر این‌که شماری از این گره‌ها به مدد خود شاعر و طبق یادداشت‌هایش بر کتاب حاضر، گشوده شده است. افزون بر این، همۀ کتاب به رویت ایشان رسیده است.

کتاب گزیده اشعار علی معلم دامغانی

علی معلم دامغانی
محمدعلی معلم دامغانی: زاده (۱۳۳۰ دامغان)، شاعر، ترانه‌سرا و رئیس سابق فرهنگستان هنر است. وی در سال ۱۳۸۰ در نخستین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب فارسی برگزیده شد. او برگزیده نخستین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش تصنیف و ترانه نیز بوده است.از آثار علی معلم می‌توان به کتاب «رجعت سرخ ستاره» و سری کتاب‌های «گزیده ادبیات معاصر» که توسط نشر نیستان منتشر شده‌است، اشاره کرد.این شاعر و ادیب، در دی ماه سال ۱۳۸...
دسته بندی های کتاب گزیده اشعار علی معلم دامغانی