کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت در عصر اطلاعات

Management Information Systems for the Information Age
کد کتاب : 75971
مترجم : محمد موسی خانی
شابک : 978-9649860640
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت در عصر اطلاعات اثر استفن هاگ

سیستمهای اطلاعات مدیریت ٬ سیستمی منسجم برای تهیه اطلاعات به منظور حمایت از برنامه ریزی ، کنترل و عملکرد سازمان است که از طربق ارائه گزارشهای خاص مدیریتی وظایف مدیریت میانی را پوشش می دهد.
سیستمهای اطلاعات مدیریتی ( MIS ) سیستمهای اطلاعاتی عموما مکانیزه ای هستند که در داخل سازمانها به کار می روند و شامل تمام کانالهای اطلاعاتی و ارتباطات آن سازمان می شوند. یک سیستم اطلاعاتی شامل تمام المانهایی است که در جمع آوری داده ها و تغییر و انتشار اطلاعات نقش دارند و معمولا در بر گیرنده سخت افزار ، نرم افزار ، افراد ، کانالهای ارتباطات و خود داده ها و اطلاعات است.
عملیات این سیستم شامل جمع آوری داده ها ، پردازش داده ها و تبدیل داده های خام به اطلاعات ارزشمند ، ذخیره و بازیابی داده ها و اطلاعات و تولید خروجی هایی نظیر گزارشات مدیریتی می باشد.
فیلدهای مورد توجه در سیستم اطلاعات مدیریتی شامل مدیریت کسب و کار ، مباحث تجاری و مهندسی نرم افزار است و نقش عمده این سیستمها در سازمان را میتوان در پشتیبانی روند و عملیات کسب و کار ، پشتیبانی اتخاذ تصمیمات مدیریتی و پشتیبانی اتخاذ استراتژیهای رقابتی خلاصه کرد.

کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت در عصر اطلاعات

استفن هاگ
استفن هاگ (Stephen Haag) مدیر سابق دانشکده کارآفرینی دفتر کارآفرینی کالج دانیلز و رئیس سابق بخش فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک دانشگاه دنور است.
دسته بندی های کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت در عصر اطلاعات