کتاب پیش بینی های سیاسی

The Predictioneer"s Game
کاربرد نظریه بازی ها در تحلیل سیاسی و مذاکرات بین المللی
  • 15 % تخفیف
    180,000 | 153,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر ثالث نشر ثالث
    نویسنده: بروس بوئنو مسکیتا
کد کتاب : 7610
مترجم :
شابک : 9786004051958
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب پیش بینی های سیاسی اثر بروس بوئنو مسکیتا

بروس بوئنو مسکیتا نویسنده کتاب پیش بینی های سیاسی با عنوان فرعی "کاربرد نظریه بازی ها در تحلیل سیاسی و مذاکرات بین المللی"استاد تئوری بازی است: مردم با هم رقابت می کنند و آنها همیشه آنچه فکر می کنند به نفع خودشان است انجام می دهند.
بروس بوئنو مسکیتا از تئوری بازی و بینش آن در مورد رفتار انسان برای پیش بینی و حتی مهندسی رویدادهای سیاسی ، مالی و شخصی استفاده می کند. پیش بینی های او ، که توسط همه از CIA گرفته تا شرکت های تجاری بزرگ به کار گرفته شده است ، دارای 90 درصد دقت شگفت انگیز است . او در این کتاب خیره کننده و افشاگرانه اش روش های حیرت انگیز خود را به اشتراک می گذارد و به شما امکان می دهد در طیف وسیعی از مذاکرات پرمخاطره شریک شوید.

بروس بوئنو مسکیتا با آشکار ساختن ریشه های نظریه بازی و پیشرفت های انجام شده توسط جان نش ، دانشمند برنده جایزه نوبل ، به شما در راهتان کمک خواهد کر. افراد باید به طور استراتژیک در مورد آنچه مخالفانشان می خواهند ، چقدر آنها می خواهند و چگونه ممکن است در برابر هر حرکتی واکنش نشان دهند ، فکر کنند.

اما همانطور که بروس بوئنو مسکیتا نشان می دهد ، تئوری بازی فقط برای نجات جهان نیست. اگر بخواهید در یک دادخواست موفق شوید ، می تواند به شما در زندگی کمک کند (وکلا بیش از حد در مورد صلاحیت پرونده استدلال می کنند و انگیزه های مخالفان خود را بسیار زیر سوال می برند) ، مدیر عامل شرکت خود را انتخاب کنید (تغییر سیستم رأی دادن در هیئت مدیره خود باشید تا از کاندیدای خود بیشتر سود ببرید) یا حتی یک ماشین بخرید (با دانستن اینکه دقیقا چه می خواهید ، شروع کنید ، در شعاع پنجاه مایلی با هر فروشنده تماس بگیرید و فقط از طریق تلفن مذاکره کنید).

کتاب پیش بینی های سیاسی

نکوداشت های کتاب پیش بینی های سیاسی
“Provocative. . . . [this] cogently argued and fascinating brief will appeal to anyone interested in complex national-security issues.”
"محرک. . . . [این] مختصر استدلال و جذاب همه کسانی را که به مسائل پیچیده امنیت ملی علاقه مند هستند ، جلب خواهد کرد. "
Publishers Weekly Publishers Weekly

Fruitful reading that will make it difficult to look at the world through quite the same eyes as in one’s virginal, pre—game theory days.
خواندن مثمر ثمر که نگاه کردن به دنیا را از طریق همان چشمان روزهای باکره و تئوری قبل از بازی دشوار خواهد کرد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب پیش بینی های سیاسی (لذت متن)
تمام مذاکرات صلحی که از آن خبر دارم و بر اساس فرمول زمین در برابر صلح یا صلح در برابر زمین تنظیم شده است سرنوشتی جز شکست نداشته است. تمام تلاش های یکجانبه، دوجانبه و چندجانبه ای که تا کنون بر اساس طرح زمین در برابر صلح صورت گرفته است تنها با ایجاد امیدهای واهی به وخیم تر شدن وضعیت انجامیده است و پس از مدتی تمام امید و آرزوهای ایجاد شده از بین رفته است. تمام این تلاش ها به ناکامی می گراید، چون به مسئله پیمان شکنی بر اثر گذشت زمان اصلا توجهی نمی شود و تلاشگران صلح در طراحی راهبردهای خود به این مسئله کم ترین توجهی ندارند. آن ها به تنها مسئله ای که می پردازند حسن نیت و اعتمادسازی است.

تمام کسانی که تا به حال یک بار تجربه خرید خودرو داشته اند می دانند در این لحظه پت می گوید: «شما می خواهی چقدر بدهی تا امروز سوار این ماشین بشوی؟» حالا شما به عنوان خریدار گوشه میدان گیر افتاده اید. اگر یک قیمت پایین بگویید، به پت که تا الان با شما بازی کرده است بر می خورد و ناراحت میشود و شاید شور و اشتیاقش را برای فروش خودرو از دست بدهد. شاید کمی هم عصبانی و بی ادب بشود. در آن صورت مدیریت جریان مذاکره کاملا از دست شما خارج می شود.