کتاب فرمان قتل عام

Killing Orders
کد کتاب : 76408
مترجم :
شابک : 978-6226674140
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرمان قتل عام اثر تانر آکچام

نسل‌کشی ارمنی‌ها فاجعه‌ای است که با نام‌های هولوکاست ارامنه (پاکسازی نژادی) و کشتار ارامنه نیز شناخته می‌شود. در میان خود ارمنی‌ها، این فاجعه، جنایت بزرگ نام دارد.
نسل‌کشی ارمنی‌ها برنامه عمدی و از پیش تعیین شده‌ای برای نابودی جمعیت ارمنی ساکن در سرزمین‌های عثمانی بود که در طول جنگ جهانی اول و در فاصله سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ میلادی صورت گرفت. این نسل‌کشی به دستور دولتمردان عثمانی و رهبران قیام ترکان جوان انجام شد.
کشتار جمعی و تبعیدهای اجباری به محل‌هایی که مرگ را برای تبعید شدگان رقم می‌زد از جمله روش‌های پاکسازی نژادی و نسل‌کشی ارامنه بود. به نظر می‌رسد در این جنایت یک تا یک و نیم میلیون‌ نفر به قتل رسیده باشند.
کتاب فرمان قتل عام شواهد و مباحث جدیدی ارائه می‌دهد که فرمان‌های کشتارجمعی صادر شده از سوی طلعت پاشا را به اثبات می‌رساند. این در حالی است که در طول دهه‌های متوالی ادعا می‌شد که اسناد حاوی فرمان‌های مجرمانه و خاطرات مأمور دولت عثمانی، نعیم افندی، که دربردارنده آن فرمان‌ها است، جعلی و ساختگی است.

کتاب فرمان قتل عام

تانر آکچام
دکتر آلتوگ تانر آکچام (Altuğ Taner Akçam‎؛ زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۵۳) یک تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، و فعال حقوق بشر ترک‌تبار ساکن آلمان است.وی با شجاعت کشتار ارمنیان را در ۱۹۱۵ میلادی، به دست حکومت ترکان جوان (ترکیه)، نسل‌کشی نامید و خواستار احقاق حق ارمنیان از سوی دولت ترکیه شد. آکچام نسل‌کشی ارمنی‌ها را مسئله‌ای خاص ارمنیان و تُرک‌ها نمی‌داند بلکه اعتقاد دارد که این یک مسئلهٔ جهانی است زیرا همانگونه که تجربه‌های بعدی نشان داد عواقب آن دامن...