کتاب سرزمین فلسفه و هنر

Land of Philosophy and Art
سفر سیدمحمدخاتمی به یونان
کد کتاب : 76462
شابک : ‫‬‭‭978-6004351645‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سرزمین فلسفه و هنر اثر محمود فاضلی

سفر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوری وقت ایران به جمهوری یونان، از 22 تا 25 اسفند 1380، به همراه هیئت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در دوره زمانی خود، به عنوان یک سفر مهم برای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا به ثبت رسید.
کتاب حاضر حاصل خاطرات این سفر سه روزه است. هرچند روسای جمهوری ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفرهای متعددی به اقصی‌نقاط جهان داشته‌اند، اما بی‌تردید سفر یادشده به سرزمین تاریخی و کهن یونان، به دلیل قدمت تاریخی آن از جایگاه برجسته‌ای برخوردار بود.
مولف اثر حاضر در آن دوره زمانی به عنوان دیپلمات وزارت امور خارجه در این کشور مشغول به فعالیت بود، لذا پیش از آغاز سفر در جریان کلیه موضوعات این سفر قرار داشت و در بسیاری از ملاقات‌ها و برنامه‌های این سفر، عضو هیئت ایرانی بود و پس از اتمام این سفر خاطرات آن را در این کتاب به رشته تحریر درآورد.
این کتاب در پنج بخش، با عناوین زیر تهیه و تنظیم شده است: بخش اول معرفی کشور یونان، بخش دوم دیدارهای رسمی ریاست‌جمهوری، بخش سوم احزاب پارلمان یونان، بخش چهارم دیدارهای عمومی ریاست‌جمهوری، بخش پنجم بازتاب مطبوعاتی سفر.

کتاب سرزمین فلسفه و هنر