کتاب کشکول شیخ بهایی

Kashkool-e Sheykh Bahaie
(ترمو،لب طلایی)
کد کتاب : 76665
مترجم :
شابک : 978-6006027593
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 650
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کشکول شیخ بهایی اثر محمدبن حسن شیخ بهایی

«کشکول شیخ بهایی» یکی از مشهورترین آثار ادبیات فارسی است که مجموعه‌ای از مفاهیم اخلاقی و اجتماعی را در انواع قالب‌های نوشتاری شامل می‌شود. مضمون‌های اخلاقی این کتاب به دلیل مباحث پرشمار کتاب متنوع است. شیخ بهایی برای رساندن مفهوم و پندهای مورد نظر خود از شعر، حکایت، آیات قرآن و احادیث استفاده کرده است. بخشی از این متون، به قلم نویسنده است و برخی دیگر از منابع و نوشته‌های دیگران آورده شده و گاهی نویسنده‌شان ناشناس است.
از آن جایی که شیخ بهائی یکی از شخصیت‌های همه‌فن‌حریف زمان خود بود و بر حوزه‌های گوناگون دانشی احاطه داشت، متونی باارزش و در عین حال خواندنی در کشکول خود گنجانده است. این کتاب پر از آداب و اصول اخلاقی، مفاهیم عرفانی و تفسیرهای قرآنی است که زیر نظر دانشمندی خوش‌ذوق و حکیمی عالم گردآوری شده است. کشکول شیخ بهایی بر نویسندگان بعدی خود تاثیر زیادی گذاشت و آن‌ها با الهام از این کتاب آثاری با عنوان کشکول و با پیروی از ساختار آن تهیه کردند. دانلود کشکول شیخ بهایی در فیدیبو امکان‌پذیر است

کتاب کشکول شیخ بهایی

محمدبن حسن شیخ بهایی
محمد بن حسین بن عبدالصمد حارثى (935-1030ق)، معروف به شیخ بهایى، فقیه، شاعر، عارف، حکیم، منجم، ریاضی‌دان، ادیب، مورخ بزرگ شیعه است. در دوره صفویه مقام «شیخ‌الاسلامی» ریاست علماى شیعه را بر عهده گرفت. در علوم مختلف فقه، اصول، تفسیر، حدیث، رجال، درایه، ادبیات، ریاضیات، جبر، هندسه، اسطرلاب، هیئت، جفر و... آثار فراوانی به زبان‌هاى فارسى و عربى نوشت.