کتاب باستان گردی در ایران

Bastangard Dar Iran
کد کتاب : 76804
شابک : 978-6229833957
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب باستان گردی در ایران اثر سارا جاوری

کتاب «باستان‌گردی در ایران»، راهنمای گردشگران جهان منتشر شد. این کتابی دو زبانه (انگلیسی و فارسی) برای مسافرانی که از هر کجای جهان می‌خواهند سفری به دنیای باستان ایران داشته باشند. کتاب را سارا جاوری، پژوهشگر و راهنمای گردشگری نوشته است.
همواره برای بسیاری از مردم علاقمند به تاریخ ایران سوال است، دنیای باستان چه دوره‌ای از ایران را شامل می‌شود؟ هخامنشیان؟ ساسانیان؟ مادها و.... یا ممکن است بپرسند اگر ما ایران باشکوه باستانی را بخواهیم ببینیم به کجاها باید سفر کنیم تا این ابهت را درک کنیم. البته که همه تخت‌ جمشید و پاسارگاد را می‌شناسند اما کتاب باستان‌گردی در ایران به این سوال فراتر جواب می‌دهد. از دیگر محوطه‌های باستانی ایران هم می‌گوید تا اگر دوست داشتید با نگاهی تازه به این دنیای کهن سفر کنید.
در مقدمه این کتاب آمده: «ایران، کشور به خاطر قدمت و تاریخ کهن خود دارای مکان‌ها، بناهای تاریخی و میراث فرهنگی عظیمی است که سر‌تا‌سر ایران را فراگرفته‌اند و در هر گوشه‌ای از سرزمینمان مانند نگینی بربلندای آسمان تاریخی آن می‌درخشند. این بناهای تاریخی به گونه‌ای هستند که ایران، در فهرست کمیته‌ی میراث جهانی یونسکو با 24 اثر تاریخی رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داده است. بسیاری از این محوطه‌ها در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و جامعه بین‌المللی ایران را با این آثار و محوطه‌های کم‌نظیر می‌شناسد.»
در این کتاب با هم همراه می‌شویم تا به محوطه‌های جهانی چغازنبیل برویم و با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرسپولیس، تخت سلیمان، ارگ بم، پاسارگاد، مجموعه‌ی بیستون، بازه‌های آبی شوشتر، شهر سوخته‌ی سیستان، روستای میمند، شهر باستانی شوش و چشم‌انداز باستان‌شناسی فارس آشنا شویم.

کتاب باستان گردی در ایران

دسته بندی های کتاب باستان گردی در ایران