کتاب جان جان

Jan Jan
منتخباتی از دیوان شمس (همراه با ترجمه انگلیسی و توضیحات)،(2زبانه)
کد کتاب : 76878
مترجم :

شابک : 978-9646895188
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جان جان اثر جلال الدین محمد بلخی(مولانا)

رینولد. الن. نیکلسون (1945-1868) خاورشناس بزرگ انگلیسی و استاد فقید دانشگاه کمبریج و از صادق ترین عاشقان فرهنگ ایران، نخستین دانشمندی است که مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی را به صورت انتقادی علمی تصحیح کرد و به شکل امروزی به چاپ رساند. نیکلسون بی تردید از محققان بزرگی است که نیم قرن از زندگانی خود را صرف پژوهش در حوزه عرفان و تصوف اسلامی کرد.
آثار گرانقدر او، امروز برای عرفان پژوهان و خاصه عاشقان مولانا حکم ماخذ و مراجع معتبر علمی را پیدا کرده است.
"جان جان" 48 غزل برگزیده از دیوان شمس تبریز است که با ترجمه عالمانه نیکلسون به انگلیسی برگردانده است شده است. او با حواشی ارزنده خود به شرح و بیان نکات در خور توجه غزل های برگزیده پرداخته است.

کتاب جان جان

جلال الدین محمد بلخی(مولانا)
جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی، زاده ی 15 مهر 586 و درگذشته ی 4 دی 652 هجری شمسی، از مشهورترین و تأثیرگذارترین شاعران ایرانی است.جلال الدین محمد بلخی در بلخ زاده شد. پدر او مولانا محمد بن حسین، خطیبی معروف به بهاءالدین ولد و سلطان العلما، از بزرگان صوفیه و مردی عارف بود و نسبت خرقه ی او به احمد غزالی می رسید. وی در عرفان و سلوک سابقه ای دیرین داشت و چون اهل بحث و جدال نبود و دانش و معرفت حقیقی را در سلوک باطنی می دانست نه در مباحثات و مناقشات کلامی و لفظی، پرچمداران کلام و...