کتاب نمادها و نمادگرایی

On Symbolism and Symbolisation
( آثار فروید، دورکیم و موس)
کد کتاب : 76960
مترجم :
شابک : 978-6226352697‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب نمادها و نمادگرایی اثر اریک سامادیا

اریک اسمادجا در کتاب «درباره نمادها و نمادگرایی: کار فروید، دورکیم و ماوس» به پایان قرن نوزدهم بازمی‌گردد و چگونگی بحث مفاهیم نمادگرایی در میان نظریه‌پردازان و چگونگی توسعه و تحول این بحث در علوم انسانی را بررسی می‌کند. همانطور که امروز آنها را می شناسیم. او به طور منحصر به فردی سه متفکر کلیدی روانکاوی، جامعه شناسی و قوم شناسی - فروید، دورکیم و ماوس - را به هم متصل می کند و در مورد چگونگی ترکیب مسیرهای معرفتی متنوع آنها و در نتیجه شکل دادن به بازنمایی ما از بشریت، جامعه و فرهنگ در قرن های 20 و 21 بحث می کند.
در این اثر ابتکاری، اسمادجا یک سفر بیوگرافی کامل از این سه بنیانگذار تأثیرگذار را ارائه می‌کند که با فصلی اختصاصی درباره فروید آغاز می‌شود، سپس دورکیم و سپس ماوس. او هر یک از آفرینش‌های انقلابی آنها را توضیح می‌دهد - روانکاوی فروید، مکتب جامعه‌شناسی فرانسوی دورکیم و قوم‌شناسی مدرن فرانسوی ماوس - قبل از کاوش در مفاهیم پایه‌شکنی و در عین حال متفاوت آنها از نمادگرایی و نمادسازی، و بحثی در مورد جنبه‌های خاص و مشترک شناسایی شده بین این مفاهیم ارائه می‌کند. . اسمادجا در نتیجه گیری های خود بر فرانسه تمرکز می کند تا بررسی کند که افکار آنها پس از نیمه دوم قرن بیستم چه شد. او حوزه های انسان شناسی، جامعه شناسی و روانکاوی فرانسوی را بررسی می کند: لوی استروس و انقلاب ساختارگرایانه اش، همکارانش فرانسوا هریتیه و موریس گودلیه، پیر بوردیو که قبل از جامعه شناس شدن یک قوم شناس بود و البته لاکان.

کتاب نمادها و نمادگرایی

اریک سامادیا
اریک اسمادیا (Éric Smadja) روانپزشک، روانکاو، عضو انجمن روانکاوی پاریس و انجمن بین المللی روانکاوی (IPA)، روانکاو زوج ها و همچنین انسان شناس، و عضو وابسته انجمن مردم شناسی آمریکا است.