کتاب هنر پدال گیری پیانو

The Art of Piano Pedaling
کد کتاب : 77199
مترجم : حمید براری
شابک : 979-0802628717
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 117
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر پدال گیری پیانو اثر آنتوان روبینشتاین

از آنتون روبینشتاین به عنوان تنها رقیب جدی کنسرتی فرانس لیست و ترزا کارنو بهترین نوازنده‌ی زن اواخر سده‌ی نوزدهم هدایایی غیرمنتظره به جا مانده بود که کم‌اهمیت به نظر می‌رسیدند; یکی از ویژگی‌های مهم در اجرای پیانو به نام «روح پیانو» یا همان هنر پدال‌گیری پیانو.
این دو با هم سنت و مکتبی را برای دنیای پیانو رقم زدند که عمیقا نوازنده‌ها را تاکنون تحت تأثیر قرار داده است. فرای همه‌ی اینها، روش استفاده از پدال توسط آنها بسیار اهمیت دارد، نه فقط از دیدگاه تاریخی بلکه از این نظر که حتی نوازنده‌های ماهر امروزی نیز می‌توانند روش‌های آنها را در پدال‌گیری دنبال کنند. تکنیک پدال‌گیری روبینشتاین برگرفته است از نمونه‌هایی از رپرتوآر بی‌شمار او که در سال‌های ۱۸۸۵-۱۸۸۶ اجرا کرده است. اما مشاهدات کارنو که به سبکی غیر آکادمیک و با بیانی گرم نگاشته شده است از حساسیت او به رنگ‌آمیزی‌هایی زیرکانه که با کمک لمس کلاویه و پدال‌گیری حاصل می‌شود پرده بر‌می‌دارد.

کتاب هنر پدال گیری پیانو

آنتوان روبینشتاین
آنتون گریگوریویچ روبینشتاین (زادهٔ ۲۸ نوامبر ۱۸۲۹ – درگذشتهٔ ۲۰ نوامبر ۱۸۹۴) آهنگساز روس و از بزرگ‌ترین نوازندگان پیانو در قرن نوزدهم میلادی بود. او در ۱۸۶۲ کنسرواتوار سنت پیترزبورگ را بنیان گذارد. از آثار او می‌توان به ۲۰ اپرا، ۶ سمفونی، و ۵ کنسرتو پیانو اشاره کرد.آنتون روبینشتاین برادر بزرگ‌تر نیکلای روبینشتاین (بنیان‌گذار کنسرواتوار مسکو) و از استادان چایکوفسکی بود
دسته بندی های کتاب هنر پدال گیری پیانو