کتاب داستانک ها

Stories
کد کتاب : 7721
مترجم :
شابک : 9782000239635
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 361
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب داستانک ها اثر ناظم حکمت

کتابی است از ناظم حکمت به ترجمه ایرج نوبخت و چاپ انتشارات دنیای نو، با داستان ها و حکایاتی گوناگون که ابعاد نویسندگی ناظم حکمت را نمایان می سازد. نکته سنجی، قدرت تخیل، قابلیت طنز پردازی و بیان نکات تلخ به زبان طنز، ابعادی از توانایی های ویژه اوست که در این مجموعه به چشم می خورد. کتابی که برای همه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان حرفی برای گفتن دارد.

کتاب داستانک ها

ناظم حکمت
او دارای تباری لهستانی-گرجی-فرانسوی بود.او از سن ۱۴ سالگی به سرودن شعر پرداخت. او در سن ۱۹ سالگی در سفری که به شوروی داشت، از نزدیک با نسل جدید هنرمندان انقلابی آشنا شد و جسارتی بیشتر را در ایجاد تحول در شکل و محتوای شعر ترکیه یافت.ناظم همواره از شاعرانی بود که فعالیت هنری اش را محدود نمی کرد. او با انتشار اشعار و مقاله های خود در میان جوانان محبوبیّت ویژه ای داشت.
قسمت هایی از کتاب داستانک ها (لذت متن)
وارد سالن که شدم دیدم بیش از بیست دختر و زن جوان آن میان پرسه می زنند. البته مردها هم بودند اما بحث ما بر سر آنها نیست… زیرا من دلواپس بودم که بین اینهمه دختر و زن جوان چگونه نامزدم را پیدا کنم… آقا جان من، چرا که دلواپس نباشم؟ جان و دل خودم که تو باشی، چرا گیج و سرگردان نباشم؟ دیدار من و نامزدم جمعا دو ساعت طول کشیده بود. در تراموای اتومبیل فقط گردنش را دیده بودم، در کوچه نیمه تاریک در روبه رو و در سینما و اتومبیل از نیمرخ… کل این دیدن ها جمعا دو ساعت شده بود، مزید بر علت اینکه کلاه به سر داشت و مانتو پوشیده بود… حالا بیا و وسط اینهمه زن و دختری که شبیه هم اند، بدون پالتو و کلاه نامزدت را شناسایی کن، اگه می تونی بفرما پیدا کن!…