کتاب جلسه شعر

Jalase Sher
کد کتاب : 77734
شابک : 978-6226936828
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جلسه شعر اثر اسماعیل امینی

اسماعیل امینی شاعری است که هم در ساحت طنز نامدار است، هم معلم است و ادبیات می آموزاند. کتاب «جلسه شعر» فراهم آمده از یادداشت هایی است که در باره ی شعر و جلسات شعر نوشته است و به تدریج در مطبوعات منتشر شده.
یادداشت هایی کوتاه با لحنی معلمانه و آمیخته به طنز که تجربه های سالیان حضور او در جلسات شعر را به دوستداران شعر منتقل می کند.
به زعم او، بسیاری از کسانی که به جلسات شعر می روند، حتی برخی از کسانی که جلسات را اداره می کنند، چندان با بحث های شفاهی و محفلی خو گرفته اند که کمتر به سراغ مطالعه ی منابع و مراجع معتبر می روند.
هدف امینی برای انتشار این یادداشت ها، گشودن راهی است برای تامل در فراز و فرودهای مباحث ادبی و برانگیختن شوق به مطالعه جدی کتاب های معتبر.
عناوین برخی از این یادداشت ها از این قرار است: «کشف شاعرانه چیست؟»، «تداعی و تبادر در شعر»، «شعر سیاسی، شعر بودار»، «شعر خاله زنکی» و «رسم شعر مذهبی این نیست».

کتاب جلسه شعر

اسماعیل امینی
اسماعیل امینی، متولد دی ماه ۱۳۴۲ در تهرانخلاصه ای از فعالیت های ادبی :از روزگار نوجوانی به دو زبان فارسی و ترکی شعر می سروده وبخشی از فعالیت ادبی وی در حیطۀ نقد ادبی و پژوهش است.در میان گونه های ادبی به طنز تمایل بیشتری دارد و سالها با مطبوعات در حوزه های گوناگون همکاری کرده است واز جمله عضو تحریریۀ نشریات گل آقا بوده است.در جشنواره های بسیاری عنوان کسب کرده است و ازجمله در جشنواره بین المللی طنز ،به رتبۀ نخست بخش پژوهش دست یافت و در جشنوارۀ فجر نیزصاحب عنوان برتر دربخش فعالیت های ادبی شد.علا...
دسته بندی های کتاب جلسه شعر