کتاب گذر از کوه کبود

Gozar az kooh-e Kabood
کد کتاب : 78901
شابک : 978-9643917685
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 231
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب گذر از کوه کبود اثر محمدعلی علومی

کتاب حاضر، از مجموعه «رمان نوجوان امروز»، دربردارنده داستانی فارسی است و برای گروه سنی «د» و «ه» تهیه شده است.
در خلاصه داستان آمده: «علی» علاقمند به شعر و نویسندگی، «موسی» پسری با وقار و متین و «هوشنگ»، «نادر» و... اهل بم هستند. آن ها در کنار هم روزهای نوجوانی را با ماجراهای مختلف طی می کنند. دغدغة اصلی آن ها کوه کبودی است که طبق گفته های بزرگتر ها، پر از اشباح و هیولا است.
روزی آن ها تصمیم می گیرند برای اعلام اعتراض خود، برای آزادی معلّمشان که توسط ساواک دستگیر شده، از کوه کبود عبور کنند، آن ها علیرغم خطرهای بسیار به تظاهرات خود ادامه می دهند و این خاطره به عنوان بزرگترین خاطرة نوجوانی در ذهن آن ها ماندگار می شود.
مدتی بعد، موسی توسط رژیم پهلوی کشته می شود. سال ها بعد نادر هنرپیشه و هوشنگ یک مهندس شده است و علی نیز در نقش نویسنده، خاطرات دوران نوجوانی اش را در کنار دوستان به رشته تحریر در می آورد.

کتاب گذر از کوه کبود

محمدعلی علومی
محمدعلی علومی زاده ی ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم ، نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز معاصر ایرانی است.محمدعلی علومی رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات، اندوهگرد، پریباد، داستان‌های غریب مردمان عادی، هزار و یک شب نو، خانه کوچک و عطای پهلوان را در پرونده کاری خود دارد. علومی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.