کتاب فلسفه در زندگی

Philosophy in life
کد کتاب : 79002
شابک : 978-6227028089
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه در زندگی اثر محمدرضا واعظ شهرستانی

این کتاب به منظور ساده‌سازی و توجیه فلسفه و اجزاء آن در زندگی با راهنمایی در تفکر انتقادی آغاز می‌شود و سپس به مجموعه یادداشت‌هایی می‌پردازد که به بررسی مسائل روز رسانه‌ها از منظر منطقی می‌پردازند. این کتاب به تحلیل چگونگی آغاز برنامه‌های فلسفی برای کودکان در سطح جهانی و ارائه مقالاتی در زمینه آموزش تسهیل‌گری و وضعیت فعلی فلسفه برای کودکان در ایران ادامه می‌دهد. در پایان، نویسنده نیز نظرات خود را در مورد فلسفه امانوئل کانت، مکتب اگزیستانسیالیسم و رویکرد فلسفی به تکنولوژی و مسائل متنوع دیگر ارائه می‌دهد.

این کتاب مناسب علاقه‌مندان به تفکر انتقادی، مربیان، معلمان، و به ویژه تسهیل‌گران برنامه‌های فلسفه برای کودکان و همچنین افرادی که آشنایی چندانی با فلسفه ندارند، استفاده مفید و کاربردی دارد. همچنین، بخش‌های اول، دوم و سوم این کتاب می‌توانند برای آشنایی پدران و مادران با تفکر نقادانه و کنجکاو فلسفی در مورد کودکان و نوجوانان موثر باشند.

کتاب "فلسفه در زندگی" به طور کلی به سه جستار اصلی اختصاص داده شده است: جستارهایی در زمینه منطق و تفکر انتقادی، جستارهایی در برنامه‌های فلسفی برای کودکان، و در پایان، جستارهایی در زمینه فلسفه.

کتاب فلسفه در زندگی

محمدرضا واعظ شهرستانی
محمدرضا واعظ شهرستانی متولد سال 1364،مهندسی عمران در مقطع کارشناسی (۱۳۸۲-۱۳۸۷)؛فلسفه علم در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۸۸-۱۳۹۱، دانشگاه پلی‌تکنیک تهران)؛ پژوهشگر دکتری فلسفه (۲۰۱۶-۲۰۱۹، دانشگاه بُن آلمان)؛ پژوهشگر فلسفه (۲۰۱۹- هم‌اکنون، دانشگاه بُن آلمان) می باشد. ویبنیان‌گذار موسسه رویش دیگر است.
دسته بندی های کتاب فلسفه در زندگی