کتاب گودال

The Hole
کد کتاب : 79057
مترجم :
شابک : 978-6001827372
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده جایزه شرلی جکسون سال 2017

معرفی کتاب گودال اثر پیان هه یانگ

کتاب «گودال» رمانی نوشته «پیان هه یانگ» است که اولین بار در سال 2016 به چاپ رسید. «اوگی» پس از تصادفی که باعث مرگ همسرش شد، به هوش می آید و متوجه می شود که فلج شده و اکنون به مادر همسرش وابستگی کامل پیدا کرده است. «اوگی» نمی تواند اندوه خود را با این زن نه چندان خوشرو سهیم شود، زنی که در حال سوگواری برای تنها فرزندش است و در زمانی کوتاه، یک پرستار و یک فیزیوتراپیست را استخدام و اخراج می کند و در نهایت خودش مسئولیت نگهداری از «اوگی» را بر عهده می گیرد. «اوگی» همزمان با این که تلاش می کند با رنج ناتوانی و وابستگی کنار آید، به فراز و نشیب های ازدواج پرمشکل خود می اندیشد. اکنون به نظر می رسد مادرزنش تصمیم گرفته باغچه زیبای همسرش را از طریق کندن گودالی بزرگ در آن، نابود کند.

کتاب گودال

پیان هه یانگ
پیون هی یونگ (زاده 1972) نویسنده کره جنوبی است.پیون هی یونگ در سال 1972 در سئول به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در نویسندگی خلاق و مدرک کارشناسی ارشد خود را در ادبیات کره ای از دانشگاه هانیانگ دریافت کرد. پیون پس از دریافت این مدارک به عنوان کارمند اداری مشغول به کار شد و بسیاری از کارمندان اداری در داستان های او حضور دارند.
نکوداشت های کتاب گودال
A deeply unnerving novel about the horrors of isolation and neglect.
رمانی عمیقا تشویش آور درباره هراس های انزوا و بی توجهی.
Barnes & Noble

A claustrophobic, riveting story.
داستانی تنگناهراسانه و هیجان انگیز.
Korean Literature Now

For readers who are unafraid of knowing that our life and our loved ones are strangers to us.
برای مخاطبینی که از دانستن این که زندگی و عزیزانمان برای ما غریبه هستند، ترسی ندارند.
World Literature Today

قسمت هایی از کتاب گودال (لذت متن)
دهه چهل، بستری آماده برای گناه کردن بود. و دو دلیل برای آن وجود داشت: یا بیش از اندازه داشتی، یا به اندازه کافی نداشتی. در حقیقت دهه چهل زمانی بود که به راحتی می توانستی به خاطر قدرت، خشم یا احساس جا ماندن از بقیه، دست به کارهای بد بزنی.

انسان بودن، تحمل بار پوچی بود.

«اوگی» به غرور سطحی نگرانه همسرش با عشق می نگریست. همسرش دقیقا می دانست که چه هدف هایی دارد، و با این که به آن ها باور داشت، تقریبا در هر کاری که تصمیم به انجامش می گرفت، شکست می خورد.