کتاب ابرابله

Naïve. Super
کد کتاب : 7932
مترجم :
شابک : 978-964-380-634-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

ارلند لو از نویسندگان پرفروش نروژ

معرفی کتاب ابرابله اثر ارلند لو

کتاب ابرابله، رمانی نوشته ی ارلند لو است که نخستین بار در سال 1996 منتشر شد. راوی بیست و پنج ساله ی این رمان جذاب، نمی تواند معنایی در زندگی خود پیدا کند و از همین رو، از دانشگاه انصراف می دهد و به خانه ی برادرش در نیویورک می رود. او با هدف کشف معنا و هدف زندگی، شروع به نوشتن فهرست هایی می کند. مفهوم زمان و این که آیا این مفهوم واقعا اهمیتی دارد یا نه، تمام ذهن او را به خود مشغول کرده است. او به دوست هواشناسش فکس می زند، توپی را بارها و بارها به دیوار می کوبد، با پسری خردسال در همسایگی شان دوست می شود و تلاش می کند تا معنای کامل زندگی و بهترین راه سپری کردن آن را درک کند. او شخصیتی بامزه، صمیمی، مرموز و بسیار گزنده دارد، و البته، یک ابرابله است.

کتاب ابرابله

ارلند لو
ارلند لو، زاده ی 24 می 1969، منتقد فیلم، فیلمنامه نویس و رمان نویسی نروژی است. لو سابقه ی فعالیت به عنوان معلم را دارد و مدتی به عنوان روزنامه نگار مستقل برای روزنامه ی نروژی Adresseavisen کار می کرد. او اکنون در اسلو زندگی می کند. لو در سال 1998 و در شهر اسلو، انجمن فیلمنامه نویسان اسلو را راه اندازی کرد. اولین کتاب او در سال 1993 به انتشار رسید.
نکوداشت های کتاب ابرابله
A charming novel.
رمانی جذاب.
The Times

It is fascinating, how much depth this young author can convey in a simple language.
شگفت انگیز است که این نویسنده ی جوان، می تواند با زبانی ساده تا این اندازه از عمق را منتقل کند.
Oldenburgische Volkzeitung, Germany

A book overflowing with creative talent on just about every page.
کتابی سرشار از استعداد خلاقانه در تمامی صفحات.
Dagbladet, Norway

قسمت هایی از کتاب ابرابله (لذت متن)
احتمال اول این است که من خویشتن داری ام را کنار بگذارم و همه چیز را جذب کنم. درست مثل یک بچه. گزینه ی دیگر این است که فاصله ام را حفظ کنم و به چیزهای جزئی توجه کنم؛ و سعی کنم موارد آشنا را شناسایی کنم. سر و سامانی به آن ها بدهم و مقایسه ای کنم. اولین گزینه می تواند به آشفتگی منجر شود. گزینه ی دیگر می تواند به مشاهده، تفکر و خوشی منجر شود.

پرتاب کردن توپ، یک خاصیت خیلی خوب دارد. دقیقا نمی دانم چیست. مردم بیشتری باید توپ پرتاب کنند. ما باید چیزی را پرتاب کنیم. تک تکمان. در آن صورت همه چیز طور دیگری به نظر می رسد. و ما شادتر خواهیم بود.

یک چیز در مورد دخترها خیلی غریب است. اولش که اصلا نیستند همه چیز قدری ثقیل و بغرنج است. ولی بعد که ظاهر می شوند، همه چیز خوشایند می شود. همه چیز به سرعت اتفاق می افتد و فقط چند ثانیه طول می کشد تا اوضاع بهتر شود.