کتاب ناگفته های جنگ

Nagofte-haye Jang
(خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی)
کد کتاب : 79323
شابک : 978-6001751547
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب ناگفته های جنگ اثر احمد دهقان

کتاب ناگفته های جنگ (خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی) نوشته احمد دهقان توسط نشر سوره مهر منتشر شده است. این کتاب همانگونه که از عنوان آن میتوان پی برد، مسئله دفاع مقدس را از منظری تازه روایت میکند که بسیاری از جنبه های ناگفته آن در اینجا افشا میشود. به ط.ر مشخص این کتاب به خاطرات صیاد شیرازی میپردازد که می تواند برای علاقه مندان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس بسیار جذاب باشد.
در مقدمه اثر می‌خوانید: در یکی از روزهای بهار سال ۱۳۷۱، در محلی که به آن بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح می‌گفتند، میهمان ایشان بودیم. در آنجا شاخه‌های صحبت ما گل انداخت و گفتیم دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری برای تدوین خاطرات جنگ چه کارهایی کرده است و دوست دارد چه کارهایی بکند و اینکه یکی از این کارها، تدوین خاطرات ایشان است. ایشان با مجموعه دفتر آشنا بودند و تعدادی از کتاب‌های آن را خوانده بودند. توجه ایشان بیشتر روی خاطرات نظامیان عراقی دور می‌زد. همان جا بود که موافقت ایشان را برای گرفتن خاطراتشان جلب کردیم. قرار شد در اولین قدم خاطراتی که از وی در روزهای پایانی جنگ روی بیست و دو نوار ضبط شده بود، روی کاغذ بیاید که آمد. این گفت‌وگوها با آقای سعید فخرزاده صورت گرفته بود. بعدها آقای فخرزاده یکی از اعضای گروه معارف جنگ شد. محصول کار در سال ۱۳۷۳ به ایشان ارائه شد تا نظر نهایی‌شان را در متن اعمال کنند. این امر هم‌زمان شد با تلاش گروه معارف جنگ که با سرپرستی خود او حوادث هشت سال دفاع مردم ایران را جمع‌آوری و تدوین می‌کرد. بنا شد این خاطرات با محصول نهایی گروه معارف جنگ کامل شود. این گروه آخرین مراحل کار خود را می‌گذراند که در یکی از همین روزهای بهاری آرزوی سپهبد علی صیاد شیرازی برآورده شد و به دیدار یاران پیش‌تاختهٔ خود رفت.

کتاب ناگفته های جنگ

احمد دهقان
احمد دهقان (۱۳۴۵ در کرج) داستان‌نویس معاصر ایرانی است که داستان‌های متعددی در زمینه جنگ ایران و عراق نوشته‌است.احمد دهقان در سال ۱۳۴۵ ه‍.ش در کرج متولد شد. دهقان سال ۱۳۶۸ وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی برق تحصیل کرد. سپس در رشته علوم اجتماعی ادامه تحصیل داد اما در نهایت با مدرک فوق لیسانس در رشته مردم شناسی فارغ‌التحصیل شد. اولین رمانش با عنوان سفر به گرای ۲۷۰ درجه در سال ۱۳۷۵ منتشر شد. دو سال بعد همین رمان ابتدا به عنوان یکی از آثار برگزیده ۲۰ سال داستان‌نویسی ...