کتاب زنانگی

On Freud's "Femininity"
کد کتاب : 79550
مترجم : سعیده امینی کاشانی
شابک : 978-6222672003‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زنانگی اثر زیگموند فروید

در این کتاب، گروهی از نویسندگان روانکاوان معاصر که به مطالعاتی درباره زنان و زنانه اختصاص یافته اند، با هدف نشان دادن نقاط تطابق و ناسازگاری در رابطه با پیشنهادات فرویدی گردآوری شده اند. گفتمان درباره زنان از زمان فروید تا حد زیادی تغییر کرده است. این مصادف است با تغییرات عمیقی که زنان و موقعیت زنانه تجربه کرده اند، حداقل در بیشتر کشورهای غربی. این دانش عمومی است که وسایل پیشگیری از بارداری، لقاح کمکی، پیشرفت در حقوق زنان، ظرفیت‌های والایی آشکار و نشان‌دهنده موفقیت حرفه‌ای قطعا ایده‌های مربوط به طبیعت ابدی و تغییرناپذیر زنانه را تغییر داده است. نویسندگان علاقه مند به روشن کردن راه هایی هستند که در آن این تغییرات بر بحث روانکاوانه در رابطه با امر زنانه تأثیر گذاشته یا نه. این امر مستلزم تجدید این سوال است که چه چیزی به طور واقعی زنانه است و آیا حقیقت اساسی در مورد زنانه وجود دارد یا خیر.
کتاب زنانگی توسط سعیده امین کاشانی ترجمه شده است. این کتاب را انتشارات نگاه منتشر کرده است.

کتاب زنانگی

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
نکوداشت های کتاب زنانگی
A collection of fascinating essays on many critical issues regarding femininity from a variety of perspectives.
مجموعه ای از مقالات جذاب در مورد بسیاری از مسائل مهم در مورد زنانگی از دیدگاه های مختلف.
Harold P. Blum

Impressive scholarship and clinical sophistication reflect a nuanced sensitivity to the multiplicity of experiences of the feminine dimension in women, and in men as well.
تحقیقات چشمگیر و پیچیدگی بالینی نشان دهنده حساسیت جزئی به کثرت تجربیات بعد زنانه در زنان و همچنین در مردان است.
Dianne Elise

قسمت هایی از کتاب زنانگی (لذت متن)