کتاب مغز متفکر

Mastermind: How to Think Like Sherlock Holmes
(چگونه مثل شرلوک هولمز فکر کنیم)
کد کتاب : 79666
مترجم : سارا اسماعیلی
شابک : 978-6226913775
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب مغز متفکر اثر ماریا کونیکووا

کتاب «مغز متفکر» اثری نوشته «ماریا کونیکووا» است که نخستین بار در سال 2013 انتشار یافت. مخاطبینی که «شرلوک هولمز» را یک ابر-انسان در نظر می گیرند، از خواندن نخستین کتاب «کونیکووا» غافلگیر خواهند شد—اثری که نویسنده در آن استدلال می کند انسان ها به شکل کلی می توانند از طریق آموزش ذهن خود، سبک و طرز تفکر معروف ترین کارآگاه خیالی دنیا را شبیه‌سازی کنند. بخشی از مدارک و شواهد برای اثبات این استدلال، از زندگی خالق «شرلوک هولمز» یعنی «سر آرتور کانن دویل» سرچشمه می گیرد—نویسنده ای که در چند پرونده واقعی، از استدلال هایی به سبک «هولمز» استفاده کرد تا به اجرای عدالت کمک کند. نویسنده توضیحات خود را با مفهوم «اتاق مغز» آغاز می کند و نمونه هایی جذاب و آموزنده از داستان های اصلی «شرلوک هولمز» را به کار می گیرد تا نکات خود را به اثبات برساند و به شکل همزمان، تعدادی از برداشت های نادرست درباره شیوه کارکرد مغز را تصحیح کند.

کتاب مغز متفکر

ماریا کونیکووا
ماریا کونیکووا نویسنده روسی-آمریکایی با مدرک دکترا است. در روانشناسی از دانشگاه کلمبیا. کونیکووا به عنوان تهیه کننده تلویزیونی کار کرده است، برای چندین مجله و نشریه آنلاین نوشته است و سه کتاب پرفروش نیویورک تایمز نوشته است. او در درجه اول در مورد روانشناسی و کاربرد آن در موقعیت های زندگی واقعی می نویسد.
نکوداشت های کتاب مغز متفکر
This fascinating look at how the mind works—replete with real-life case studies and engaging thought experiments—will be an eye-opening education for many.
این پرداخت شگفت انگیز به چگونگی کارکرد ذهن-سرشار از نمونه های واقعی و آزمایش های فکری جذاب-اثری آموزنده و روشنگرانه برای بسیاری از مخاطبین خواهد بود.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It will enthrall Baker Street aficionados while introducing many readers to the mindful way of life.
این اثر، عاشقان «خیابان بیکر» را به وجد خواهد آورد و همزمان، شیوه زیست آگاهانه را به بسیاری از مخاطبین معرفی خواهد کرد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An entertaining blend of Holmesiana and modern-day neuroscience.
ترکیبی سرگرم کننده از جهان «شرلوک هولمز» و علم اعصاب مدرن.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب مغز متفکر (لذت متن)
قدرتمندترین ذهن، ذهن آرام است. ذهنی است حاضر، اندیشه ورز، و آگاه از افکار و حالت های خود. اغلب چند کار را با هم انجام نمی دهد، و وقتی این کار را می کند، هدفی مشخص پشت آن وجود دارد.

ما در جست و جو برای شواهدی که باورهای خودمان را به چالش می کشد، بسیار ناکارآمد هستیم، اما دیگران این لطف را در حق ما می کنند، درست به همان شکلی ما می توانیم خطاهای موجود در باورهای سایر انسان ها را بیابیم.

تحصیلات ما به انتخاب خودمان ممکن است متوقف شود. اما تحصیلات مغزهایمان هیچ وقت توقف نمی یابد. مغز به واکنش نشان دادن به شیوه استفاده ما از آن، ادامه می دهد.