کتاب جوجه های سونیا

Sonya's Chickens
کد کتاب : 79675
مترجم :
شابک : 978-6226707442
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب ازرا جک کیتس سال 2016

معرفی کتاب جوجه های سونیا اثر فیبی وال


پدر سونیا سه جوجه ریز را به او می‌دهد تا در مزرعه‌شان بزرگ کند و به او می‌گوید که او مسئول خوشحال نگه داشتن آنها و اطمینان از داشتن شکم پر و مکانی گرم برای خواب است. او کار خود را به خوبی انجام می دهد و به زودی جوجه ها به مرغ های کامل تبدیل می شوند. وقتی یکی از آنها توسط روباهی که به دنبال غذا برای سیر کردن خانواده‌اش است کشته می‌شود، پدرش توضیح می‌دهد که پدر روباه باید از بچه ‌هایش مراقبت می‌کرد، همانطور که خودش از سونیا و او از جوجه‌هایش مراقبت می‌کرد. خانواده مراسم تشییع جنازه مرغ را برگزار می کنند و سونیا با کشف یک تخم مرغ قهوه ای در مرغداری بیشتر دلداری پیدا می کند، بنابراین او به زودی یک جوجه جدید برای مراقبت دارد. این درس از وابستگی متقابل بین همه موجودات زنده در طبیعت به آرامی گفته می شود، همراه با تصاویر آبرنگ رنگارنگ و کلاژ که زندگی این خانواده چند فرهنگی را در مزرعه نشان می دهد. در پایان، سونیا جوجه جدیدش را در آغوش می گیرد و به برادر کوچکش نشان می دهد که چگونه از او مراقبت کند. داستان دایره زندگی را به شیوه ای بسیار آرام اما واقع گرایانه نشان می دهد. عکس‌های کتاب اینگونه اند: یکی روباه را با مرغ در دهانش نشان می‌دهد، اما تصویر بعدی آن را متعادل می‌کند و او را با بچه ها در لانه‌اش جمع کرده است. اکثر کتابخانه ها مایلند این کتاب دوست داشتنی را در مجموعه کتاب های تصویری خود قرار دهند.

کتاب جوجه های سونیا

فیبی وال
فیبی وال تصویرگر، مجسمه‌ساز و نویسنده کتاب‌های کودکان اهل ایالات متحده آمریکا است. او نویسنده جوجه های سونیا است که برای آن جایزه کتاب ازرا جک کیتس را برای تصویرگر جدید و ستاره کرکوس به دست آورد. رسانه اصلی او آبرنگ، کلاژ و مجسمه های پارچه ای است. آثار وال به «موضوعات آسایش، نوستالژی و صمیمیت با طبیعت و یکدیگر» می پردازد.وال در کودکی در ایالت واشنگتن درس نخوانده بود و علاقه خود را به نقاشی دنبال می کرد. زمانی که دانشجوی مدرسه طراحی رود آیلند بود، شروع به تمرکز بر کتاب&zw...
نکوداشت های کتاب جوجه های سونیا
The book combines the different emotions of joy, caring, passion, compassion and sadness in a most wonderful and simple way for a young child to grasp and appreciate.
این کتاب احساسات مختلف شادی، مراقبت، اشتیاق، شفقت و غم را به روشی شگفت انگیز و ساده برای یک کودک خردسال ترکیب کرده است.
The Deakin Review of Children’s Literature

The brilliantly colored artwork, produced in watercolor, collage, and colored pencil, is stunning
آثار هنری با رنگ های درخشان، تولید شده در آبرنگ، کولاژ و مداد رنگی، خیره کننده است.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب جوجه های سونیا (لذت متن)
سونیا خیلی جدی به مراقبت از جوجه ها ادامه داد. چیزی نگذشت که جوجه ها قد کشیدند و بزرگ شدند، هرچند هنوز دست و پا چلفتی بودند. همین که بابا و مامان دنبال کارهای مزرعه می رفتند، سونیا هم با خوشحالی سراغ کار و بار خودش می رفت. هرجا سونیا می رفت، جوجه های کوچولویش هم با سروصدای زیاد جیک جیک کنان دنبالش راه می افتادند. هر روز صبح سونیا با قوقولی قوقوی خروس پیر مزرعه از خواب بلند می شد. در مرغدانی را باز می کرد تا جوجه ها بیرون بیایند و این طرف و آن طرف بچرخند و بازی کنند. سونیا مطمئن می شد که جوجه ها آب کافی دارند. بعد هم مرغدانی را تمیز می کرد و برای جوجه ها کاه تازه می ریخت.