کتاب آخرین نفر از ما

The Last of Our Kind
کد کتاب : 79687
مترجم :
شابک : 978-6001041600
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه بزرگ برای رمان آکادمی فرانسه سال 2016

نامزد جوایز جایزه ادبی سال 2016

معرفی کتاب آخرین نفر از ما اثر آدلائید دو کلرمون تونر

یک توصیه: قبل از خواب شروع به خواندن این صفحه برگردان نکنید، در غیر این صورت تمام شب را بیدار خواهید ماند.
ورنر زیلچ در کودکی به فرزندی پذیرفته شد و از خانواده بیولوژیکی خود چیزی نمی داند. اما وقتی در نیویورک دهه 1970، با خانواده ربکا، زنی که عاشقش شده، ملاقات می کند، یک پیوند مرموز به این معنی است که او باید حقیقت گذشته خود را کشف کند، یا در خطر از دست دادن او قرار گیرد.

این رمان که شامل درسدن 1945، رشته کوه های آلپ باواریا است رمانی جذاب از خانواده و عشق است که به طور یکپارچه واقعیت را با داستان ترکیب می کند.
در بخشی از کتاب آمده است:

"- چشمهای من بیرنگ نیستن! رنگشون آبی روشنه...
- چشمهات بیرنگن. چشم های من آبیان، ولی مثل چشمهای تو تأثیرگذار نیستن. دخترها عاشق این ان که برام از زندگی، بدبختیهای والدین شون و اولین دندونی که در آوردهن، حرف بزنن. هفته ها به درددلهاشون گوش می کنم و تا می آم از این کار نتیجه ای بگیرم، تو می آی و در عرض ربع ساعت عاشقت میشن.
- من هیچ وقت کسی رو ازت قرنزدهم!۔ - خب دیگه بدترا بدون این که هیچ تلاشی بکنی، اونها عاشقت میشن...
اگه کسانی رو که خوشت میاد به من نشون بدی، من حتا نگاهشون هم نمی کنم.
- من دوست دختری رو که به محض ورود تو به اتاق فراموشم کنه نمیخوام... به کل ارزشش رو برام از دست میده."

کتاب آخرین نفر از ما

آدلائید دو کلرمون تونر
آدلائید دو کلرمون تونر (زادهٔ ۲۰ مارس ۱۹۷۶) روزنامه‌نگار و نویسنده فرانسوی است.آدلاید دو کلرمون-تونر در 20 مارس 1976 در نویی-سور-سن، فرانسه، از نوادگان پرنسس ایزابل دورلئان به دنیا آمد. او برای اولین رمانش برنده پنج جایزه ادبی شد و فینالیست جایزه گنکور برای اولین داستان بود. دومین رمان او در سال 2016 برنده جایزه بزرگ du Roman شد.کلرمون تونر در Ecole Normale Supérieure شرکت کرد، اگرچه او آن را کامل نکرد. او در بانکداری سرمایه گذاری در فرانسه و مکزیک کار می کرد. کلرمون تونر سپس یک س...
نکوداشت های کتاب آخرین نفر از ما
Adelaide de Clermont-Tonnerre weaves an enigmatic, funny, sensuous web, crossed by characters which we will struggle to forget
آدلاید دو کلرمون-تونر شبکه ای مرموز، خنده دار و پراحساس می بافد که شخصیت هایی از آن عبور می کنند که برای فراموش کردنشان تلاش خواهیم کرد.
Le Figaro

قسمت هایی از کتاب آخرین نفر از ما (لذت متن)
اولین چیزی که در آن زن نظرم را جلب کرد، مچ پایش بود، ظریف و قوی که بندیک صندل آبی، محکم به دورش پیچیده شده بود. تا قبل از این روز ماه مه، اصلا از این میلهای عجیب وغریب نداشتم و اگر قرار بود زنی توجهم را جلب کند، ناخواسته به اندامش، گلو یا شاید هم صورتش نگاه می کردم، اما به پاهایش، قطعأنه، فقط زمانی توجه ام به پاها جلب میشد که بیریخت پانامرتب بودند و معمولا این اتفاق نمی افتاد. خوش شانس بودم که زنان زیبا عاشقم میشدند و من خودم را موظف میدانستم که به احساساتشان پاسخ دهم. و این دقیقا موضوع صحبت ما بود... موقعی که با مارکس ناهار میخوردم، با عصبانیت گفت: «دوست من، تو به این همه زن نیاز نداری. انگار عزمت رو جزم کردی که پرچمت رو روی همهی قمرهای مونث این منظومه ی شمسی برافراشته کنی!» دوست و شریک من که حتا نمیتوانست یک زن را اغوا کند، اضافه کرد: «به جا میشینی، نگاه میکنی، چند لیوان مینوشی و بعدش بوما بعد از ربع ساعت دو تازن پیدا میشن که دوروبرت پرسه بزنن و وول بخورن.»