کتاب نمایش یک رویا

Play two: the dance of death
کد کتاب : 7969
مترجم :
شابک : 9786003261679
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1901
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

یک نمایش رویایی
Plays 2: The Dance of Death
کد کتاب : 24678
مترجم :
شابک : 978-6009882380
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1901
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نمایش یک رویا اثر آگوست استریندبرگ

رقص مرگ (سوئدی: Dödsdansen) به دو نمایشنامه "رقص مرگ اول" و "رقص مرگ دوم" اشاره دارد که هر دو توسط آگوست استریندبرگ در سال 1900 نوشته شده اند. این دو نمایش مشترکات زیادی دارند.
رقص مرگ با روحیه‌ای از جنس "سیاه ترین بدبینی" ها نوشته شده است. در اجرا می تواند مجموعه ای شگفت آور از طنز سیاه را نشان دهد ، و می تواند مخاطب را تحت تأثیر حیرت انگیز و قدرتمند قرار دهد. داستان در مورد زن و مردی است که از یکدیگر متنفر هستند ، که به طرز وحشیانه ای نسبت به یکدیگر بدخواه هستند و در یک ازدواج بدبخت گیر افتاده اند. به زودی آنها 25 سالگرد ازدواج خود را جشن می گیرند. شوهر ، ادگار ، یک سردار توپخانه بازنشسته است. همسرش ، آلیس نیز یک بازیگر بازنشسته است. آنها در جزیره ای منزوی زندگی می کنند. فرزندان آنها با آنها زندگی نمی کنند.ادگار با مشکلات قلبی روبرو است و هر لحظه ممکن است بمیرد. آلیس گاهی اوقات پیانو می زند در حالی که شوهرش نوعی رقص عجیب و غریب دارد.



داستان از طریق دهلیزهای تاریک روح انسان به سمت نتیجه گیری پیش می رود. در آخرین لحظه ، آنچه در میان لاشه های عاطفی و روانی باقی مانده است ، به طور غیر منتظره ، ازدواج است. نمایش درست در همان جایی که شروع می شود به پایان می رسد.
یوهان آگوست استریندبرگ ، نمایشنامه نویس ، رمان نویس ، شاعر ، مقاله نویس و نقاش سوئدی بود.

استریندبرگ ، نویسنده ای پرکار بود که اغلب مستقیما از تجربیات شخصی خود در داستان نویسی بهره می برد. وی که یک آزمایشگر جسور بود ، طیف گسترده ای از روشها و اهداف نمایشی را از تراژدی طبیعت گرایانه ، نمایش های مونودرام و نمایشنامه های تاریخی ، تا پیش بینی هایش از فنون نمایشی اکسپرسیونیست و سورئالیسم را کشف کرد.

کتاب نمایش یک رویا

آگوست استریندبرگ
یوهان آوگوست استریندبری (اوگاست استریندبری) (به سوئدی: Johan August Strindberg) (زادهٔ ۲۲ ژانویهٔ ۱۸۴۹ در استکهلم – درگذشتهٔ ۱۴ مهٔ ۱۹۱۲ در استکهلم) نویسندهٔ داستان کوتاه، رمان، و نمایش‌نامه‌نویس پرکار سوئدی بود که در کنار هنریک ایبسن، سورن کی‌یرکگور، و هانس کریستیان آندرسن از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی به‌شمار می‌آید. استریندبری از بنیان‌گذاران تئاتر مدرن شمرده می‌شود و در وطنش به شکسپیرِ سوئد معروف بود. او استاد مسلم اکسپرسیو...
قسمت هایی از کتاب نمایش یک رویا (لذت متن)
دختر این جنون است! به این چهار دانشکده نگاه کن!… دولت برای حفظ جامعه به هر چهار علم توجه می کند: الهیات، شناخت خدا که همیشه مورد حمله و تمسخر فیلسوفان است، کسانی که خردشان را به رخ می کشند! و علم پزشکی که همیشه با فلسفه و الهیات دشمنی دارد و آن ها را جز علوم به حساب نمی آورد و آن ها را زاده ی خرافات می داند؛ و آن ها در جلسه هایشان دور هم می نشینند تا درباره ی دانشگاه، آموزش علم به جوانان و احترام به آنان تصمیم بگیرند. این جا تیمارستان است! وای بر اولین نفری که با حقیقت روبرو می شود.

وکیل نخستین بار زمانی این مسئله را فهمیدم که دیدم آن هایی که رفته بودند تا الهیات بخوانند، باید فلسفه را هم می خواندند و در آن جا به آن ها آموزش دادند که الهیات بی معنا است و بعد در آموزه های علم الهیات خواندند، که فلسفه بی معنا است…