کتاب سرگذشت پزشکی

Sargozashte Pezeshki
فرهنگ و تمدن ایرانی
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 79757
شابک : 978-6003530720
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سرگذشت پزشکی اثر یاسر مالی

کتاب مهم و جذابی به نام "سرگذشت پزشکی در ایران" ویرایش شده توسط یاسر مالی و احسان رضایی راهی دنیایی پر از تجربه و دانش پزشکی می‌کند. این اثر، با یک روایت جذاب و گاهی حاوی طنز، دربارهٔ تاریخ پزشکی در ایران از دوران باستان تا دوران معاصر گفته‌شده است. کتاب به 12 فصل تقسیم شده و به موضوعاتی همچون ظهور علم پزشکی، آموزش‌های پزشکی، چالش‌های این علم در تاریخ ایران و دوره‌های مختلف پرداخته است.

فصل‌های کتاب شامل مباحثی نظیر "پیشگامان پزشکی ایرانی"، "پزشکی در زرتشتی‌گری"، "ظهور جندی‌شاپور و تأثیرات آن"، "ورود اسلام و تأثیرات آن در پزشکی"، "عصر ترجمه و نقل آثار پزشکی"، "عصر تألیف آثار پزشکی"، "رازی و ابن‌سینا و دوره طلایی پزشکی اسلامی"، "پایان یک عصر طلایی و حمله مغول"، "پزشکی در عصر صفوی"، "ورود طب جدید به ایران" و "پزشکی در دوران معاصر" هستند.

نویسندگان این کتاب، یاسر مالی و احسان رضایی، دارای تحصیلات پزشکی هستند و در کنار تمرین حرفه‌ای خود در زمینه پزشکی، به نگارش و ترجمه نیز می‌پردازند. یاسر مالی علاوه بر تدریس در زمینه پزشکی، سردبیری مجلات معتبری همچون "نظام‌پزشکی"، "پیک تندرستی" و "همشهری خانواده" را نیز بر عهده دارد. احسان رضایی هم به عنوان نویسنده، روزنامه‌نگار و کارشناس برنامه‌های تلویزیونی در عرصه رسانه فعالیت دارد و در میان نویسندگان معتبر "همشهری جوان" شناخته می‌شود.

این کتاب با ترکیب تخصص پزشکی و توانایی نویسندگی، یک منبع معتبر و کامل در زمینه تاریخ پزشکی ایران ارائه می‌دهد و برای علاقه‌مندان به پزشکی و تاریخ این علم توصیه می‌شود.

کتاب سرگذشت پزشکی

دسته بندی های کتاب سرگذشت پزشکی
قسمت هایی از کتاب سرگذشت پزشکی (لذت متن)
شهر سوخته از قدیمی ترین شهرهای ایران، در ساحل رود هیرمند در سیستان و بلوچستان امروزی نزدیک شهر زابل بوده است. پزشکی در شهر سوخته آنقدر پیشرفته بوده که افزون بر جراحی های مغز و چشم و ارتوپدی اعضای مصنوعی نیز در آن ساخته می شده است. قدیمی ترین عضو مصنوعی شناخته شده جهان چشمی مصنوعی است که در گور زنی در شهر سوخته پیدا شده است. چشم چپ این زن به دلیل آبسه تخلیه شده و سپس برای وی چشمی مصنوعی احتمالا از جنس غیر طبیعی مخلوط با نوعی چربی حیوانی ساخته شده است...