کتاب شکست شاهانه

Majestic failure : the fall of the Shah‭.
(روانشناسی شخصیت شاه)
کد کتاب : 79904
مترجم :
شابک : 978-6226731065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شکست شاهانه اثر ماروین زونیس

ماروین زونیس نویسنده کتاب "شکست شاهانه" (روانشناسی شخصیت شاه) یک اقتصاددان سیاسی آمریکایی بود که بر سیاست و تاریخ خاورمیانه متمرکز بود و استاد ممتاز در دانشکده بازرگانی دانشگاه شیکاگو بود، جایی که دوره‌هایی را در زمینه سیاست بین‌المللی تدریس می‌کرد. او اولین استادی در مدرسه بازرگانی بود که دوره ای در زمینه فناوری های دیجیتال تدریس کرد. او در دانشگاه ییل، مدرسه بازرگانی هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست تحصیل کرد و در آنجا مدرک دکترا گرفت. در علوم سیاسی، و موسسه روانکاوی شیکاگو، جایی که او آموزش روانکاوی را دریافت کرد. زونیس در مورد جهانی شدن، فناوری های دیجیتال، بازارهای نوظهور، سیاست خاورمیانه، صنعت نفت، روسیه و سیاست خارجی ایالات متحده مطالب زیادی نوشت. او یک مرجع برجسته در خاورمیانه بود و بیشتر عمر خود را صرف مطالعه ترکیب ناپایدار اسلام، تروریسم و خاورمیانه کرد. او در جوانی در ایران زندگی می‌کرد.
ماروین زونیس در کتاب شکست شاهانه ، با بررسی اسناد متعدد و مصاحبه با بازماندگان رژیم پهلوی، می‌کوشد تحلیلی روان‌شناختی از ظهور و سقوط محمدرضاشاه به دست دهد. منابع نیروی روان‌شناختی شاه برای فرمانروایی چه‌کسانی بودند؟ حوادث دوران کودکی‌اش چه بازتابی در بزرگسالی داشتند و چگونه بر کیفیت حکمرانی او اثر گذاشتند؟ شاه در بزنگاه‌های مهم تاریخی از جمله کودتای 28 مرداد چه واکنشی از خود نشان داد و چگونه می‌توان تحلیلی روان‌شناختی از این واکنش‌ها به دست داد؟ ویژگی روان‌شناختی رابطه تاریخی ایرانیان و بیگانگان چگونه بر شاه اثر گذاشت و در او بازتاب یافت؟ بیماری سرطان شاه چگونه بر شخصیتش اثرگذار شد؟ در روزهای آخر منتهی به انقلاب اسلامی، شاه چه رفتارهایی از خود بروز داد؟ رابطه او و ایالات متحده چه فراز و نشیب روان‌شناختی‌ای را از سر گذراند؟ چرا مردم ایران در نهایت شاه را به‌عنوان شخصی قدرقدرت نپذیرفتند و چطور می‌توان این پدیده را تحلیل کرد؟

کتاب شکست شاهانه

ماروین زونیس
ماروین زونیس (18 سپتامبر 1936 - 15 نوامبر 2020) یک اقتصاددان سیاسی آمریکایی بود که بر سیاست و تاریخ خاورمیانه متمرکز بود و استاد ممتاز در دانشکده بازرگانی دانشگاه شیکاگو بود که در آن دوره‌هایی در مورد اقتصاد سیاسی بین‌المللی، رهبری تدریس می‌کرد. ، و تجارت الکترونیک. او اولین استاد دانشکده بازرگانی بود که دوره ای در زمینه فناوری های دیجیتال تدریس کرد.
دسته بندی های کتاب شکست شاهانه