کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی

Shabih Khani
کد کتاب : 80080
شابک : 978-6000305819
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی اثر داود فتحعلی بیگی

تعزیه در لغت به مفهوم عزاداری است، اما اصطلاحا به نوعی از نمایش گفته می شود که با استفاده از حرکت، موسیقی و آواز و صحنه آرایی به نمایش وقایع کربلا و حوادث قبل و بعد از آن می پردازد.
از آنجا که در طول حیات تعزیه، به مضامین و قصصی برخورد می کنیم که با مفهوم عزاداری و ذکر مصیبت اولیای دین فاصله دارد، لذا برخی از ادبا و فضلا عنوان شبیه خوانی را بدان اطلاق نمودند که با مفهوم نمایش و نمایش دادن سنخیت بیشتری دارد.
همچنین برخی از فضلا و علمای مذهبی با توجه به نمایشی بودن تعزیه و صحنه آرایی آن، اصطلاح تعبیه را نیز به کار بردند و به اصطلاح های شبیه و تشبینه افزودند.

کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی

داود فتحعلی بیگی
داوود فتحعلی بیگی متولد سال ١٣٢٩ در سلطانیه زنجان است. وی فارغ ‌التحصیل مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری فعالیت داشته و مدرس دانشگاه نیز می‎باشد. فتحعلی بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال ١٣٨٠ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری)‌ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.از جمله نمایش‌های او نگارش و کارگردانی نمایش”کسی که سر دهد اول(حر)“، زنجان؛ 135...
دسته بندی های کتاب آشنایی با مبانی شبیه خوانی