کتاب سربازان نیار

Sarbazan Nayar
(خاطرات کلام اله اکبرزاده)
کد کتاب : 80120
شابک : 978-6000316686
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 550
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب سربازان نیار اثر ساسان ناطق

قبل از ظهر سومین روز از مهرماه 1391 به محل کارم آمد. پیش از آن او را ندیده بودم و نمی شناختم. او نشست و قبل از خوردن چای، حرف دلش را زد: «دنبال کسی می گشتم خاطراتم را بنویسد؛ اما دلم می خواهد شما این کار را بکنید.»
علاقه، صراحت و سادگی او مرا بر آن داشت پاسخ مثبت به درخواستش بدهم. قرار گذاشتیم و در روزهای بعد او را بیشتر شناختم؛ کلام اله اکبرزاده چهارمین فرزند مرحوم کریم اکبرزاده، متولد هفتم اسفند 1345 در روستای نیار از توابع اردبیل. او در 15 سالگی به جبهه رفته بود و حالا کارمند شهرداری و پدر سه دختر بود.
مصاحبه هایم با او تا عصر آخرین روزهای زمستان آن سال ادامه یافت و اکبرزاده از خانواده، انقلاب، روزها و ماه های حضورش در جنگ تحمیلی حرف زد؛ آن گونه که نه سرما را حس کردیم و نه گذر زمان را.
اکبرزاده به سوال های لازم برای رسیدن به جزئیات و دقت بیشتر در صحت وقایع پاسخ داد و برای شکل گرفتن «سربازان نیار» 77 ساعت حرف زد. حین مصاحبه نام همرزمان زادگاهش را یادداشت کردم و پس از تدوین اولیه، به سراغشان رفتم. از آن ها بابت اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتند، سپاسگزارم.

کتاب سربازان نیار

ساسان ناطق
ساسان ناطق 30 آذر 1354 در تبریز به دنیا آمده است. او در رشته مدیریت دولتی تحصیل کرده و داستان نویسی را از سال 1374 شروع کرده است. ناطق با تک داستان های موفق خود در جشنواره های ادبیات داستانی بسیج، شعر و داستان جوان کشور، شبهای شهریور و جایزه ادبی اصفهان درخشید تا اینکه اولین مجموعه داستانش با عنوان «وقتی جنگ تمام شود» در سال 1384 از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید. این مجموعه، جوایزی همچون رتبه تقدیری دهمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس، رتبه برتر تالیف دومین جشنواره ...