کتاب سگ های مرده و صورت های مرگ

The Dead Dogs
یون فوسه(7)
  • 15 % تخفیف
    80,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 80199
مترجم :
شابک : 978-9648573247
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سگ های مرده و صورت های مرگ اثر یون فوسه

در این کتاب، دو نمایش‌نامه‌ی نروژی فراهم آمده است که یکی از آن‌ها "صورت‌های مرگ" نام دارد. در این نمایش که با کارگردانی "بریه مرلی" به روی صحنه رفته، با گفت‌وگوی زن و مرد پیری آغاز می‌شود. زن پیر پس از ناپدید شدن دخترش در شبی تاریک مدام بی‌قراری می‌کند و در این حال همسرش از او می‌خواهد که از خانه برود چون طاقت دیدن چهره‌ی زن را ندارد. در پایان نمایش، جنازه‌ی دختر، شناور روی آب دریا پیدا می‌شود. در این حال دختر می‌گوید: "نمی‌خواستم همچنین کاری بکنم. می‌خوام زندگی کنم. می‌خوام زنده باشم. من پشیمونم. دلم می‌خواد برگردم.دلم می‌خواد دوباره تنها باشم".
یون فوسه در سال ۱۹۵۹ در هوگسوند نروژ به دنیا آمد و در استرندبارم بزرگ شد. تجربه تصادفی شدید در هفت سالگی که او را به مرگ نزدیک کرد، به‌طور قابل توجهی بر نوشتن او در بزرگسالی تأثیرگذار بود. فوسه تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه برگن و در رشته ادبیات تطبیقی ادامه داد. اولین رمان فوسه به نام «قرمز، سیاه» در سال ۱۹۸۳ منتشر شد و اولین نمایشنامه‌اش با نام «و ما هرگز از هم جدا نمی‌شویم»، در سال ۱۹۹۴ اجرا و منتشر شد. در کارنامه ادبی فوسه علاوه بر رمان و نمایشنامه آثاری در زمینه داستان کوتاه، شعر، کتاب کودکان، و مقاله نیز به چشم می‌خورد.

کتاب سگ های مرده و صورت های مرگ

یون فوسه
یون فوسه (Jon Fosse‎؛ زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۹) نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده اهل نروژ و برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۳ است. آثار وی به فارسی توسط نویسنده، مترجم و محقق تئاتر در کشور سوئد، محمد حامد توسط به فارسی ترجمه شده است.