کتاب خواب آش

Khab-e Ash
هاپول و گرگ گله 7
کد کتاب : 80300
شابک : 978-6000303006
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب خواب آش اثر افسانه شعبان نژاد

برای گروه سنی خردسالان طراحی شده که در هر جلد، داستانی به شکل منظوم و طنز روایت می شود. همچنین تلاش شده تا در این مجموعه سه عنصر بازی، نمایش و شعر مد نظر قرار گیرد. «خواب مترسک»، «خواب کدو تنبل»، «خواب بره»، «خواب کلاغ»، «خواب ماهی»، «خواب کفش»، «خواب عروسی»، «خواب آش»، «خواب کوه» و «خواب قیچی» عناوین این مجموعه 10 جلدی است.
این مجموعه با عنوان کلی «هاپول و گرگ و گله» دارای درون مایه طنز است که ده قصه منظوم را شامل می شود.
داستان این مجموعه درباره یک سگ گله خیال باف است و هر یک از داستان ها عنوان ویژه خود را دارد که در هر یک شخصیت های جدیدی به شخصیت های اصلی و ثابت داستان اضافه می شوند.
عموم شعرها کوتاه است و موضوعات آن ها به گونه ای انتخاب شده که با دنیای خردسالان هماهنگ باشد. بیشتر شخصیت های این شعرها از حیوانات هستند و گاهی هم شخصیت انسانی در شعرها وجود دارد.

کتاب خواب آش

افسانه شعبان نژاد
مي‌گويند اول ارديبهشت ماهِ سال چهل و دو در شهداد وقتي كه بلبل‌هاي خرمايي شاد از هواي بهاري، ‌لابه‌لاي شاخه‌هاي نخل اين سو و آن‌سو مي‌پريدند و آواز مي‌خواندند، صداي گريه‌هاي نازك و كشدار نوزادي كه هشتمين عضو از خانواده‌ي شعبان‌نژاد بود، به نرمي با صداي بلبل‌ها در هم آميخت. صدايش با نسيم ملايمي كه از كوير مي‌آمد و برگ‌هاي نارنج و پرتقال باغ را نوازش مي‌كرد، همراه شد.آن نوزاد من بودم. نامم را افسانه گذاشتند و ناخودآگاه رو...