کتاب پنجره ای به آفتاب

Panjere-ie be Aftab
(مجموعه شعر)
کد کتاب : 80407
شابک : 978-9645062772
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پنجره ای به آفتاب اثر مشفق کاشانی

کتاب پنجره ای به آفتاب اثر عباس کی‌ منش توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. پنجره ای به آفتاب، تجدید نظر در اشعار منتشر شده مشفق کاشانی است که در کتابی به همین نام گردآوری شده است. اشعار این کتاب با زبانی به دور از پیچیدگی و بیانی رسا و قابل درک سروده شده است. در این اشعار، مشفق با اخلاص و صمیمیتی خاص با معبود یگانه نجوا می کند و از خطاهای مرتکب شده طلب بخشش می کند. مشفق در سروده های خود، پرداختن به مقام ائمه معصومین علیهم السلام را مدنظر قرار داده است.
برخی از اشعار او در مقام پیامبر اکرم (ص) سروده شده است. «مولود کعبه» هم نام شعری در وصف مولای متقیان علی (ع) است. مشفق با تعابیری کنایی و استعاری، تصویری از حادثه کربلا را نیز رقم زده است و زندگی فاطمه زهرا (س) امام حسن مجتبی (ع)، سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین، امام سجاد (ع) و سایر ائمه علیهم السلام را در عناوینی مانند عید غدیر، شهادت حضرت زهرا (س)، میلاد علی (ع)، بعثت پیامبر و ... مورد پردازش قرار گرفته است.
شاعر از پرداختن به اتفاقات قرن اخیر نظیر جنگ افغانستان، بوسنی و فلسطین نیز غافل نمانده است. محمود شاهرخی (جذبه) مقدمه ای به عنوان «دولت بیدار» بر این کتاب نگاشته است.

کتاب پنجره ای به آفتاب

مشفق کاشانی
عباس کی‌منش مشهور به مشفق کاشانی (زاده ۲۳ مرداد ۱۳۰۴ خورشیدی در کاشان – درگذشته ۲۸ دی ۱۳۹۳) شاعر ایرانی بود. خیابانی در تهران سه راه آذری بنام وی نامگذاری شده است. وی در جوانی از دوستان نزدیک سهراب سپهری بود و به گفته خود وی سهراب را نخستین بار با شعر گفتن و سرودن آشنا کرد.او تحصیلات خود را تا سطح کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران ادامه داد و مدت ۳۷ سال در آموزش و پرورش به‌کار مشغول بود. او ریاست هیئت مدیرهٔ انجمن شاعران ایران را به‌عهده داشت.مشفق کاشانی، از سال های جوانی با...
دسته بندی های کتاب پنجره ای به آفتاب