کتاب لیدی الیزابت

The Lady Elizabeth
کد کتاب : 8042
مترجم :
شابک : 9789648944600
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 580
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب لیدی الیزابت اثر آلیسون ویر

"آلیسون ویر" در کتاب "لیدی الیزابت" از استعداد و مهارت خود به عنوان مورخ و رمان نویس استفاده می کند تا تعارضات بین خانواده ، سیاست ، مذهب و وجدان را که در یک عصر به وجود آمده است ، به طوری ظریف نشان دهد. داستان "لیدی الیزابت" که در گستره ی تاریخی وسیع زمان خود قرار دارد ، تصویری جالب از یک زن بسیار جلوتر از زمان خود است .کسی که برای بقای خود بسیار هوشیار است و یک ملکه ی آینده است. مسیر خطرناک و چشمگیر او تاج و تخت و عظمت آینده او را شکل می دهد.
الیزابت حتی در سن دو سالگی، کاملا آگاه است که افراد دربار پدرش ، پادشاه هنری هشتم ، از مراجعه به او به عنوان "بانوی شاهزاده" دست کشیدند و اکنون او را "لیدی الیزابت" می نامند. قبل از سه سالگی ، او از سرنوشت غم انگیز مادرش ، آنه بولین سردرگم و اغوا کننده و اینکه او فرزند نامشروع اعلام شده است ،خبردار می شود. بی عدالتی او را تعقیب می کند. آنچه پس از آن اتفاق می افتد ، جانشینی ناپدری ها است ، که عشق و علاقه ، امنیت زودگذر ، درگیری وسواس گونه و فاجعه را با خود به همراه می آورند. مرگ پدرش ، الیزابت نوجوان را به خطر می اندازد و او را در معرض دید مردان جاه طلب و بی پروا قرار می دهد.او نیز مانند مادرش ، دو دهه ی قبل را در لندن زندانی بوده است . سیاست بر محور قدرت ، رسوایی خصوصی ، شایعات عمومی ، و جانشینی بحث برانگیز ،همه زمینه را برای تبدیل او به نماد ملکه باکره فراهم می کند.

کتاب لیدی الیزابت

آلیسون ویر
آلیسون ویر متولد ۸ ژوئیه ۱۹۵۱ یک نویسنده انگلیسی رمان های تاریخی است. ویر در شهر لندن زاده شد و رشد نمود.وی خالق رمان هایی همچون: لیدی الیزابت، خائن بی گناه، ارثیه شوم، بازی ازدواج، ملکه اسیر و … است.
نکوداشت های کتاب لیدی الیزابت
Splendid . . . In giving narrative voice to her subjects Alison Weir brings us into emotional contact with them in a way that an unadorned historical account does not.
باشکوه است. . . آلیسون ویر در ارائه صدای روایی از سوژه های خود ، ما را به همراهی عاطفی با آنها سوق می دهد، به گونه ای که یک گزارش تاریخی بدون آرایش نیست.
Boston Sunday Globe

A sensitive and fast-paced tale . . . Weir conveys the age’s political intrigues, religious fanaticism and sexism.
یک داستان حساس و سریع السیر. . . ویر فتنه های سیاسی عصر ، تعصب مذهبی و جنسیت گرایی را مطرح می کند.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب لیدی الیزابت (لذت متن)
الیزابت که آن ها را تماشا می کرد از گفتگویشان کمی گیج شده بود و با دیدن حالت آزرده ای که به طور گذرا بر صورت نه چندان زیبای مری سایه افکند، حس کنجکاوی اش تحریک شد.

دخترک چشمان تیره اش را تنگ کرد و پرسید: « چرا؟ » سر جان با خود اندیشید، او تصویر کوچک پدر والامقام خود است، اما با کمال تاسف، از جنسیتی دیگر. خصوصیات او روز به روز آشکارتر می شد و در مجموع مناسب شرایط زنانگی نبود، در حالی که در مورد پسران می توانست تحسین برانگیز باشد به عبارت روشنتر، در وجود یک شاهزاده، شاهزاده ای که انگلستان چنین نومیدانه به آن نیاز داشت.