کتاب یک همسر خوب

A Good Wife
(فرار از آن زندگی که من هرگز انتخابش نکردم)
کد کتاب : 80478
مترجم :
شابک : 978-6227847239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده به انتخاب «واشنگتن پست»

معرفی کتاب یک همسر خوب اثر سمرا ظفر

کتاب «یک همسر خوب» اثری نوشته ی «سمرا ظفر» است که اولین بار در سال 2019 به انتشار رسید. «سمرا ظفر» در شانزده سالگی، با این قول که می تواند در کانادا به تحصیلاتش ادامه دهد، مجبور به ازدواج شد. کتاب، ماجرای سفر «سمرا» از کودکی به بزرگسالی را روایت می کند—از اولین خاطراتش از تجربه ی آزار جنسی به دست مردان مسن تر تا تجاربش در بزرگ کردن دو دختر و همزمان، رنج کشیدن در ازدواجی ناسالم و آزارگرانه. «ظفر» مسیر سقوط ازدواجش را با دقتی تکان دهنده روایت می کند؛ او چندین بار تصمیم می گیرد که خانه را ترک کند اما وعده ها و قول های دروغین همسرش، او را منصرف می سازد. کتاب «یک همسر خوب»، شرحی تأثیرگذار و شایان توجه از الگوهای رفتاری و رویدادهایی است که نجات یافتگان از آزارهای جنسی و جسمی، با آن آشنا هستند.

کتاب یک همسر خوب

سمرا ظفر
سمره ظفر مدافع حقوق بشر، سخنران و نویسنده ای است که داستان عروس نوجوان بودن و نجات یافتن از خشونت خانگی به کتاب خاطرات پرفروش "یک همسر خوب: فرار از زندگی که هرگز انتخاب نکردم" تبدیل شد.ظفر در پاکستان متولد شد و در ابوظبی در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بزرگ شد.پدرش در حالی که از ظفر برای تحصیل حمایت می کرد، با همسرش بدرفتاری می کرد. ظفر در شانزده سالگی با یکی از دوستان برادر خانواده که در کانادا زندگی می کرد و یازده سال از او بزرگتر بود نامزد کرد. او از این ایده راضی نبود تا اینکه هم...
نکوداشت های کتاب یک همسر خوب
Samra's harrowing and inspiring story.
داستان دلخراش و الهام بخش «سمرا».
Barnes & Noble

A modern-day fairy tale where the heroine saves her own life.
یک داستان پریان برای عصر مدرن که قهرمان زن در آن، جان خودش را نجات می دهد.
Sharon Bala, bestselling author

A thoroughly engaging story of strength, feminism and refusal to conform to societal and familial expectations.
روایتی سراسر جذاب در مورد استواری، فمنیسم، و امتناع از پیروی از توقعات اجتماعی و خانوادگی.
Cea Sunrise Person, bestselling author

قسمت هایی از کتاب یک همسر خوب (لذت متن)
از صدای نغمه پرندگان در پشت پنجره اتاق خوابم، بیدار شده ام. نور کم رمق صبح بهاری کانادا از میان پرده ها به داخل اتاق می تراود. بی سر و صدا دراز کشیده ام و گوش می دهم. خانه غرق در سکوت است.

پدر و مادر همسرم در اتاق خواب انتهای راهرو و همسرم نیز سه متر در زیر این اتاق، در اتاق خلوتش، خوابیده اند. نخست، از دیدن دختر نوزادم که در آرامش کامل در کنارم خوابیده است، تعجب می کنم و این سوال به ذهنم خطور می کند که چرا دیشب او را روی تختش در اتاق مجاور نخوابانده ام؟! چرا او هنوز اینجا در کنار من خوابیده است؟!

ولی چند لحظه بعد، همه چیز را به خاطر می آورم و با نوک انگشت هایم، نقطه ای دردناک را در بالای سینه ام می مالم. قلبم تقریبا هر روز صبح تیر می کشد، اما امروز دنده هایم هم درد می کنند.