کتاب نمایشنامه نویسی عروسکی

Puppet playwriting
کد کتاب : 80691
شابک : 978-6000302375
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نمایشنامه نویسی عروسکی اثر سیمین امیریان

آشنایی با ویژگی های نمایشنامه نویسی عروسکی در این کتاب آمده است.
نشانه های زبانی ما را به قراردادها، و نه به داده های حقیقی، ارجاع می دهند. به این ترتیب، آدمی قادر نخواهد بود کلماتی بیابد که بتوانند به طور قطع چیزی را بیان کنند. در این صورت، این سوال مطرح می شود که در برقراری ارتباط و بیان احساسات درونی توانایی زبان چقدر است؟ پاسخ این پرسش را باید در تجربه هایمان بیابیم.
واقعیت آن است که به رغم همه قابلیت های زبان، در برقراری ارتباط برای انتقال احساسات و افکار آدمی، ایجاد رابطه ای جامع و فراگیر با استفاده از زبان ممکن نیست. به همین دلیل، هر گاه نتوانیم واقعیت یا تجربه ای انسانی را به یاری زبان و نشانه هایش بیان کنیم، به هنر پناه می بریم. هاینریش هاینه می گوید:
«آنجا که کلام باز می ماند، موسیقی آغاز می شود.»
بر این اساس، آنچه از هنر برمی آید، از هیچ وسیله ای غیر از آن ممکن نیست.
شاید هنر به دلیل بازگشتن به حس انسانی و تکیه اش بر شهود و مکاشفه ای که در انتقال تجربه های درونی و باطنی وجود آدمی دارد، ره به حقیقت می برد؛ حقیقتی که نه آموختنی، که تجربه کردنی است.

کتاب نمایشنامه نویسی عروسکی

سیمین امیریان
سیمین امیریان متولد سال 1342، نویسنده، کارگردان، مترجم، پژوهشگر ومدرس دانشگاه است. مدرک دکترای خود را در رشته ی نمایش، دراما ازدانشگاه یوام (UM) مالزی کسب کرده و دوره ی کارشناسی ارشد و کارشناسی را در رشته ی ادبیات نمایشی، دردانشکده سینما وتئاتر، دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان رسانده است. امیریان تجربیات هنری خود را از سال ۱۳۶۵با مجسمه سازی و نقاشی شروع کرد. در سال ۱۳۷۰ بعنوان انیماتور و عروسکساز در صداو سیما مشغول به کارشد. وی بعد از ورود به دانشگاه تهران و با تحریر ...
دسته بندی های کتاب نمایشنامه نویسی عروسکی