کتاب زیتون سرخ

Red olives
(خاطرات ناهید یوسفیان)
کد کتاب : 80744
شابک : 978-9645064387
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زیتون سرخ اثر قاسم یاحسینی

کتاب زیتون سرخ خاطرات خانم ناهید یوسفیان همسر شهید علی امینی است که سید قاسم یاحسینی آن را تدوین کرده است. کتاب زیتون سرخ شامل نوزده فصل است که بخش های مختلف زندگی این بانوی بزرگوار را در بر می گیرد. به گفته سید قاسم یاحسینی برای انتخاب نام کتاب زیتون سرخ، زیتون نماد صلح، آرامش و دوستی است و سرخ سمبل جنگ، خون و عصیان است. در واقع در این عنوان پارادکس وجود دارد یعنی کسی که دلش می‌خواست در کنار شوهرش با عشقی عمیق در آرامش زندگی کند.
کتاب زیتون سرخ خاطرات ناهید یوسفیان است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. وی جانباز ۳۵ درصد است و فرزندش جانباز ۵۰ درصد و همسر شهید علی امینی است. ناهید یوسفیان فوق لیسانس فیزیک هسته‌ای است.
ناهید یوسفیان راوی کتاب زیتون سرخ متولد سال 1331 در شهر اراک است. دوران ابتدائی و راهنمایی و دبیرستانش را در شهر اراک سپری می کند و برای ادامه تحصیلات راهی دانشگاه جندی شاپور اهواز می شود. اینجاست که با علی امینی آشنا می شود و سیر زندگی اش تغییر می کند. بعد از گرفتن مدرک کارشناسی از دانشگاه جندی شاپور بلافاصله تحصیلاتش را در رشته فیزیک هسته ای در دانشگاه تهران آغاز می کند. در سن 24 سالگی با شهید امینی ازدواج می کند. زندگی این دو داستان پرماجرایی را می سازد که بانو یوسفیان در این کتاب شرح داده است.

کتاب زیتون سرخ

قاسم یاحسینی
سید قاسم یاحسینی در سال ١٣٤٤ در شیراز متولد شد. دوران کودکی اش را در شهرهای لار (از توابع استان فارس) و برازجان (از توابع استان بوشهر) سپری کرد. از سال ١٣٥٧ تا امروز ساکن بندر بوشهر می باشد. وی یکی از پرکارترین مورخان بوشهری به شمار می رود و از سال ١٣٧٠ تا کنون نزدیک به هفتاد جلد کتاب در زمینه های بوشهر شناسی، تنگستان شناسی، خاطره نویسی و تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی و تاریخ روشنفکری در ایران منتشر کرده است. یاحسینی از پیشتازان مطالعات در باب تنگستان شناسی در ایران می باشد و چند کتاب و دهها مقاله د...