کتاب پدیدارشناسی و عرفان

Phenomenology and Mysticism
(عمودیت تجربه ی دینی)
کد کتاب : 80808
مترجم : منیره طلیعه بخش
شابک : 978-9644045103
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب پدیدارشناسی و عرفان اثر آنتونی جی استاسنباک

کتاب "پدیدارشناسی و عرفان" گزارشی است از بعدی مشخص از تجربه بشر و شهود که البته این مقولات به تدریج از سنت فلسفی حذف شده است.
موضوع تجربه، شهود، امر تجربی به تجربه درآمده یا موضوعات عقلانی از مباحث بسیار مهم در حوزه پدیدارشناسی و عرفان است که نویسنده در این کتاب به ارائه دیدگاه خود درباره آنها پرداخته است.
این کتاب بر اساس دغدغههای پیوسته و مداوم و معضلاتی که در خصوص ماهیت شهود وجود دارد به نگارش درآمده است. نویسنده در طی مراحل نگارش کتاب با اساتید، دانشجویان و محققان حوزه موضوعی به بحث و گفتگو پرداخته است.
کتاب مشتمل بر یک مقدمه و یک موخره و در 8 فصل سامان یافته است.
فهرست برخی عناوین کتاب عبارت است از: "ادیان و شکل عرفانی تجربه"، "خواهر ترزا و عرفان دعا"، "دار بایر و عرفان فلسفه"، "روزبهان و عرفان شهود"، "موضوع گواه در تجربه دینی "، "در باب تفرد" و "بت پرستی".
آنتونی اشتاین بوک استاد تمام دانشگاه الینویز جنوبی است و کتاب "موطن و پدیدارشناسی بعد از هگل" از جمله آثار اوست. وی همچنین سرویراستار مجموعه "مروری بر فلسفه قارهای" است.

کتاب پدیدارشناسی و عرفان

آنتونی جی استاسنباک
آنتونی جی استاسنباک فیلسوف آمریکایی و استاد فلسفه در دانشگاه استونی بروک نیویورک است. او مدیر مرکز تحقیقات پدیدارشناسی، سردبیر Continental Philosophy Review و سردبیر مشترک Phenomenological Reviews است. استاسنباک به دلیل تحقیقاتش در زمینه پدیدارشناسی شهرت دارد.