کتاب کتاب کوچک واستو

The pocket book of vastu
معماری هند
  • 4,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: درسا درسا
    نویسنده: راکش چاولا
کد کتاب : 81039
مترجم :
شابک : 978-6005138405
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کوچک واستو اثر راکش چاولا

واستو دانش کهن معماری هندی است که در کتاب های باستانی هند آموزش داده شده است. بر این اساس، واستو شاسترا علم ساختمان سازی و معماری است که چگونگی شکل گیری ساختمان، انتخاب زمین و چیدمان داخلی را تشریح می کند. واستو شاسترا با کمک گرفتن از جهت قرار گرفتن ساختمان، نسبت بین ساختمان و محیط، ورودی ها و خروجی ها، شکل ساختمان، وضعیت زمین و بسیاری از عوامل دیگر، جهان را در ابعاد کوچک تر در محیط زندگی بازآفرینی و بدین شکل انرژی های طبیعت را در ساختمان متمرکز می کند.

همچنین واستو شاسترا به تشریح عواملی در ساختمان می پردازد که باعث پدید آمدن پیوندهای اجتماعی بیشتر و افزایش دوستی ها و نگرش های مثبت می شود. واستو شاسترا به آشنایی ما با محیط مادی و فرامادی اطرافمان کمک می کند.

واژه ی واستو از ریشه ی سانسکریت واس به معنای زیستن و اقامت کردن گرفته شده، بنابراین واستو چیزی بیش از معماری و ساختمان سازی است. واستو هنر زندگی بر اساس دیدگاهی برتر است که پیوندی ژرف میان انسان، جهان و عناصر به وجود
می آورد.
واستو از عناصر ذهنی یا واسانا و عناصر روحی یا واستاوا تشکیل شده است. واستو آمیزه ای از این ویژگی های زندگی انسانی است و قدرت آن در تعهد عمیقی است که در هر انسان برای زندگی ساده و درست ایجاد می کند.

کتاب کتاب کوچک واستو