کتاب ایران آزادی و دموکراسی

Iran Freedom and Democracy
به اهتمام امیر طیرانی
کد کتاب : 81053
ویراستار :
شابک : 978-6002538079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ایران آزادی و دموکراسی اثر عزت الله سحابی

«ایران، آزادی و دموکراسی» مجموعه‌ی گفته‌ها و نوشته‌هایی از عزت‌الله سحابی درباب ملیت، دین، تاریخ، جامعه، اقتصاد، فرهنگ، دموکراسی و مسائل گوناگون ایران معاصر است. کتاب «ایران، آزادی و دموکراسی» منتخبی‌ست از گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها و مقالات عزت‌الله سحابی که به‌اهتمام امیر طیرانی در این کتاب گردآوری شده‌اند.
عزت‌الله سحابی در کتاب «ایران، آزادی و دموکراسی» با رویکرد یک روشنفکر ملی‌مذهبی از مسائل و بحران‌های ایران معاصر و راه‌های برون‌رفت از این بحران‌ها می‌گوید و نیز به آسیب‌شناسی گذشته و ریشه‌‌یابی مشکلات اکنون می‌پردازد و شرایط جامعۀ ایران را تحلیل می‌کند.
هویت ایرانی‌اسلامی، وحدت ملی و دموکراسی از دغدغه‌های اساسی عزت‌الله سحابی در مباحث کتاب «ایران، آزادی و دموکراسی» است.
کتاب «ایران، آزادی و دموکراسی» به بعضی مسائل روز ایران معاصر، از ابتدای انقلاب تا سال‌های اخیر، نیز می‌پردازد.

کتاب ایران آزادی و دموکراسی

عزت الله سحابی
عزت‌الله سحابی (متولد ۱۹ اردیبهشت[۱۳۰۹، تهران – ۱۰ خرداد ۱۳۹۰، تهران) سیاستمدار ، روزنامه‌نگار، اقتصاددان، فعال ملّی مذهبی، رهبر شورای فعالان ملّی مذهبی ایران، عضو شورای انقلاب، عضو شورای ملی صلح، رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نمایندهٔ مردم تهران در اولین مجلس خبرگان قانون اساسی، رئیس سازمان صنایع ملی ایران و نمایندهٔ تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و عضو مکتب متاع بود