کتاب نظریه های تاثیر گذار در علم معماری

50 Architecture Ideas You Really Need to Know
کد کتاب : 81146
مترجم :
شابک : 978-6001171239
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه های تاثیر گذار در علم معماری اثر فیلیپ ویلکینسون

در چند دهه گذشته، ایده‌های بزرگ، واکنش و تفسیرهای جدید بی شماری را در راستای حرکت و پیشروی مفاهیم جدید معماری برانگیخته است. فرم‌های تکان‌دهنده آرشیگرام یا ساختارشکنان، طنز و کنایه موجود در پست‌مدرنیسم و محورهای جدید معماری سبز، در عمل بسیار متنوع ظاهر شده‌ و اشاره‌ای به کثرت‌گرایی در معماری امروز ما دارند؛ معماری ‌ای که به ندرت تاکنون چنین تنوع و پتانسیلی از خود نشان داده است.
این کتاب درباره ایـده‌هایی است که معماری غرب را از زمان یـونان باستان تا به امروز پایه‌ریزی کرده ‌اند. این ایده‌ها، بازه گسترده‌ای از فاکتورها را از قبیل تکنولوژی، تزئینات، برنامه‌ریزی، ساخت و همچنین تفسیر و ترجمه معماری گذشته و اثرات آن بر معماری امروز در برمی‌گیرد؛ ایده‌هایی که خود بستری جهت پیدایش کانسپت معماری گوتیک، مفهوم ابتدایی ایده باغ‌شهرها و تکنولوژی آسمان‌خراش‌ها است.
معماری غنی گذشته و ریشه‌های آن در سبک‌های یونانی تا تحولات انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم میلادی و همچنین مدرنیسم ابتدای قرن بیستم شامل، معماری ساده و طراحی تزئینات غیرضروری و بهره‌برداری از مصالحی چون بتن، شیشه و فولاد از مباحث بعدی هستند. معماران این دوران در تمامی زمینه‌ها، چه در فرم مجسمه‌های اکسپرسیونیسم و چه در توجه به کارکردگرایی ساختمان در سبک بین‌الملل و استفاده از بتن و شیشه، سعی در پشت کردن به معماری و فرهنگ غنی گذشته داشتند.

کتاب نظریه های تاثیر گذار در علم معماری

فیلیپ ویلکینسون
فیلیپ ویلکینسون متولد 1955 ، نویسنده کتابهای غیر داستانی برای کودکان و بزرگسالان است. وی در کالج کورپوس کریستی آکسفورد تحصیل کرده است. او پیش از نویسنده شدن به عنوان سردبیر کار می کرد.وی در زمینه های تاریخ ، هنر ، دین و معماری تخصص دارد و بیش از چهل عنوان کتاب در این حوزه ها نوشته است. ویلکینسون اثر مهمی درباره رومیان نوشته است. او اکنون در گلوسترشایر زندگی می کند.
دسته بندی های کتاب نظریه های تاثیر گذار در علم معماری