کتاب پهلوان تار

Champion of Persian Lute(Tar):Essays in Honour of Mohammad Reza Lotfi
مقاله هایی درباره محمدرضا لطفی
کد کتاب : 81300
شابک : 978-6009112722
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پهلوان تار اثر ارشد طهماسبی

این کتاب شامل پنج مقاله و نوشتار در مورد محمدرضا لطفی و موسیقی او می‌شود. چهار مقاله نخست که مرتبط با موسیقی محمدرضا لطفی هستند، به ترتیب در سال‌های 1370، 1380، 1390 و 1393 در نشریات مجله آدینه، روزنامه ایران، روزنامه شرق و مجله هنر موسیقی منتشر شدند و به گفته نویسنده، بدون هیچ تغییری در کتاب گنجانده شده‌اند.

مقاله پایانی که جزئی مهم‌ترین مطالب کتاب است، به مناسبت بحث‌ها و اظهارات درباره "غم‌انگیز بودن موسیقی ایرانی"، یک بررسی تحلیلی و تاریخی از فضای اجتماعی و سیاسی موسیقی ایرانی از دوران ساسانیان تا امروز ارائه می‌دهد. در نهایت، با شرح بسیاری از مفاد تاریخی و گواهی‌های معتبر، به ارائه راهکارهای نظری در این زمینه می‌پردازد.

کتاب پهلوان تار

ارشد طهماسبی
ارشد تهماسبی (زادهٔ ۲۸ دی ۱۳۳۶ در الیگودرز) موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازندهٔ تار و سه‌تار اهل ایران است.ارشد تهماسبی ۲۸ دی سال ۱۳۳۶ در الیگودرز متولد شد. او دوران کودکی و تحصیل را در سنندج، همدان و تهران گذراند. وی مقدمات موسیقی را نزد محمدرضا لطفی فراگرفت و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران، در کلاس‌های لطفی و هوشنگ ظریف شرکت می‌کرد. وی در سال ۱۳۵۸ وارد دانشکده موسیقی دانشگاه تهران شد، ولی بعد از یک سال به دلیل انقلاب فرهنگی مجبور به ترک دانشگاه شد. او در سال ۱۳۶۰ به عضویت گ...