کتاب مردی که به تبعید خودش تن داده

Mardi ke be Tabied khodash Tan dad
کد کتاب : 81548
شابک : 978-6226813129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 70
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مردی که به تبعید خودش تن داده اثر امیرحسین پناهنده

قالب رباعی اگر چه مدت زمانی – همزمان با رشد شعر نیمایی- مورد بی‌مهری قرار گرفت و به دست فراموشی سپرده شد، اما امروز به شدت مورد توجه شاعران و خوانندگان شعر قرار گرفته است. از گذشتگان می‌گذریم و در بین امروزیان هم کمتر شاعری است که رباعی نسروده و در این راستا طبع‌آزمایی نکرده باشد.
امروز دیگر رباعی برای طرح مضامین گوناگون به کار گرفته می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد. مضامین فلسفی، علمی، عارفانه، عاشقانه، اجتماعی، سیاسی، آیینی، اعتراضی، پند و اندرز، حبسیه، پرخاشگرانه، گلایه، مرثیه، هزل، طنز، بهاریه، مدحیه،توصیف و... با گفتاری ساده، کوتاه، شاعرانه و بدون تعقید لفظی و معنوی.
امیرحسین پناهنده در این کتاب، با ۵۰ رباعی به دیدار مخاطب می‌رود. ترس از مرگ، شکایت از تنهایی، گله از دنیایی که شبیه به قفس است، رنج زندانی بودن انسان و بسیاری از مسائل اجتماعی و انسانی دیگر، درون‌مایه‌ی اکثر رباعی‌های پناهنده است. او در این رباعی‌ها نشان می‌دهد که شاعریست دغدغه‌مند و واقع‌گرا. چرا که سعی می‌کند واقعیت‌های تلخ زندگی و جامعه‌ی پیرامونش را بنویسد و از مثبت‌نگری‌های اغراق شده پرهیز کند و این از نام کتاب نیز مشخص است.
" مردی که به تبعید خودش تن داده" شامل ۵۰ رباعی‌ست که در ۷۰ صفحه از دریچه‌ی انتشارات ایهام به بازار نشر عرضه شده است.

کتاب مردی که به تبعید خودش تن داده

امیرحسین پناهنده
امیرحسین پناهنده عضو رسمی کانون شعر ایران، شاعر رباعی سرا، متولد :1366/12/07 استان فارس شهرستان داراب، دارای تحصیلات دکترای مدیریت سیاستگذاری بازرگانی از دانشگاه تهران می باشد.
دسته بندی های کتاب مردی که به تبعید خودش تن داده