کتاب زیر انگشت های تشریح

Zir-e Angosht-haye Tashrih
کد کتاب : 81554
شابک : 978-6229562703
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زیر انگشت های تشریح اثر رحمت اله رسولی مقدم

"زیر انگشت‌های تشریح" اولین مجموعه‌ی شعر موزون رحمت‌اله رسولی‌مقدم است. این کتاب توانست جایزه‌ی ملی غزل(جایزه حسین جلال‌پور)، مقام شایسته تقدیر جایزه‌ی کتاب سال شعر جوان(جایزه‌ی قیصر امین پور) و نامزدی نهایی جشنواره شعر فجر را از آن خود کند.
او در غزل‌های کتاب خود به لحاظ فرم، زبان، محتوا، تکنیک و ایدئولوژی، نگاه تازه و حرف‌های تازه‌‌ای را ارائه می‌کند، که هم به شکلی بنیادین، از کلیشه‌ها فاصله گرفته است و هم به‌رغم خصلت غریبگی هر حرکت تازه، به شکلی موثر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.
سال‌ها جریان‌های نوپرداز، غزل را (به خاطر تحمیلات قالب و قافیه به اندیشه) فاقد فاکتورهای لازم برای زیستن جهان امروز می‌دیدند، اما شاعران نوپرداز در غزل امروز، شکلی از غزل را معرفی می‌کنند که با به‌کارگیری توامان زبان و اندیشه و فرم و محتوا، نقاط ضعف غزل را پوشش می‌دهند که رحمت‌اله رسولی مقدم از جمله‌ی آنهاست. این نوع غزل علاوه بر مغازله، به فلسفه، علم، هنر، موسیقی توام درونی و بیرونی و فکر و عاطفه‌ی ملازم نیز مجهز است و جهان امروز را به نحو مطلوب‌تر و کامل‌تر از آنچه که جریان‌های دیگر، به تصویر کشیده‌اند، زندگی می‌کند.
این کتاب شامل ۳۴ شعر موزون بلند است که در ۹۴ صفحه توسط انتشارات ایهام به چاپ رسیده است.

کتاب زیر انگشت های تشریح

رحمت اله رسولی مقدم
رحمت اله رسولی مقدم پنجم خرداد ۱۳۶۹ در روستایی کوهستانی و دور افتاده هفت چشمه از توابع شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد به­دنیا آمد.او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ارزیابی و آمایش سرزمین است.علاقه او به ادبیات و شعر به اولین روزهای سوادآموزی بازمی­گردد.سرودن شعر را از سال 92 در حالی آغاز کرد که عزیزاله فریدونی دایی او هم دستی در سرودن شعر داشت.او که برای آشنایی با شعر به هیچ انجمنی نرفته بود، نقطه عطف شعرهایش را زمان آشنایی با غلامرضا طریقی می­داند.او در کنار غلامرضا طریقی...
دسته بندی های کتاب زیر انگشت های تشریح