کتاب مردی که از آپارتمانش به فضا پرواز کرد

Ilya Kabakov
کد کتاب : 81622
مترجم :
شابک : 978-6220604150
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مردی که از آپارتمانش به فضا پرواز کرد اثر بوریس گرویس

قهرمان خیالی این چیدمان فرد خیالباف تنهایی است که به پروژه‌ای ناممکن شکل می‌دهد: پرواز کردن به‌تنهایی در فضای گیتی. ولی این خیال و رویا همچنین تصرف فردی یک پروژه‌ی جمعی و تبلیغات رسمی مرتبط با آن است.
بوریس گرویس در متنی که درباره‌ی کار دوست هنرمندش ایلیا کاباکوف نوشته است، مسائل تألیف در مدرنیته را نیز پیش می‌کشد. آثار کاباکوف به نام هنرمندانی دیگر و خیالی آفریده می‌شوند. بدین ترتیب قاعده‌ای پنهان درباره‌ی نظام هنر مدرن آشکار می‌شود: فقط هنرمندی که نمی‌خواهد هنرمند باشد یا حتی نمی‌داند که هنرمند است هنرمند واقعی است درست همان‌طور که فقط اثری هنری که شبیه اثر هنری نیست اثر هنری واقعی است. چیدمان یک روایت است، سند رویدادی خیالی.

کتاب مردی که از آپارتمانش به فضا پرواز کرد

بوریس گرویس
بوریس افیموویچ گرویس (متولد 19 مارس 1947) منتقد هنری، نظریه پرداز رسانه و فیلسوف است. وی در حال حاضر استاد برجسته جهانی مطالعات روسی و اسلاوی در دانشگاه نیویورک و همکار ارشد تحقیقات در دانشگاه هنر و طراحی کارلسروهه در کارلسروهه، آلمان است. وی استاد زیبایی، تاریخ هنر و تئوری رسانه در دانشگاه هنر و طراحی کارلسروهه / مرکز هنر و رسانه در کارلسروهه و استاد تحسین بین المللی در تعدادی از دانشگاه های ایالات متحده و اروپا از جمله دانشگاهپنسیلوانیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و انستیتوی هنر کورتولد لندن ...
دسته بندی های کتاب مردی که از آپارتمانش به فضا پرواز کرد