کتاب تابستان آن سال

The Thing About Luck
کد کتاب : 81626
مترجم :
شابک : 978-6003208551
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده جایزه ملی کتاب سال 2013

نامزد جایزه کتاب گنبد طلایی ورمونت سال 2015

نامزد جایزه یادبود جودی لوپز برای ادبیات کودک سال 2014

برنده جایزه ادبیات آسیایی/اقیانوسیه آمریکا سال 2013

معرفی کتاب تابستان آن سال اثر سینتیا کادوهاتا

در این دنیا چیزی به نام بدشانسی، خوش‌شانسی و البته شانس خودت را به‌وجود بیاور هست. این آخری دقیقا همان کاری است که سامر باید برای نجات خانواده‌اش انجام دهد. او می‌داند «کوئون» به زبان ژاپنی یعنی خوش‌شانسی و امسال او و خانواده‌اش حتی رنگ آن را هم ندیده‌اند. همه‌چیز از وقتی شروع شد که پشه‌های مالاریا نیشش زدند. دقیقا زمانی که فکر می‌کرد همه‌چیز دارد خوب پیش می‌رود، سفری ضروری پیش می‌آید و پدرومادرش درست قبل از فصل درو به ژاپن می‌روند و او و برادرش مجبورند با پدربزرگ و مادربزرگشان زندگی کنند و در مزارع گندم کار کنند. در این مدت حسابی به او سخت می‌گذرد و بدبیاری پشت بدبیاری می‌آورد تا این‌که سامر تصمیم می‌گیرد به چرخه‌ی بدشانسی خانواده‌اش پایان دهد.
برای این‌که بفهمیم آیا سامر موفق می‌شود شانس را به خانواده‌اش برگرداند یا خیر، بهتر است در این کتاب خواندنی با او همراه شویم.

کتاب تابستان آن سال

سینتیا کادوهاتا
سینتیا کادوهاتا، زاده ی 2 جولای 1956، نویسنده ی ژاپنی/آمریکایی و خالق داستان های کودک است که بیشتر با کتاب خانه ی خودمان شناخته می شود. او در شهر شیکاگو چشم به جهان گشود.سینتیا، مدرک کارشناسی اش را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافت و پس از آن، در کارگاه های نویسندگی در دانشگاه های پیتسبورگ و کلمبیا شرکت کرد. اولین اثری که از او منتشر شد، داستان کوتاهی بود که در سال 1986 در مجله ی نیویورکر به چاپ رسید. سینتیا کادوهاتا دارای فرزندی به نام سامی است.